Compostela: exclusión vs inclusión

O noso traballo aínda está na súa etapa máis embrionaria. Xa tiñamos claro dende un primeiro momento que a “semente” do traballo, o seu núcleo, era analizar se a sociedade compostelá exclúe a un grupo de persoas e, de facelo, se existe comunicación entre o grupo dos “excluídos” e o dos que non o están. Un grande avance que fixemos nesta última semana foi acota-los espazos onde imos analizar se existe exclusión. Despois da “reestruturación” que fixemos, decidimos que a nosa área de traballo sería a praza de Cervantes. Por que este lugar? Porque é un entorno onde interactúan (ou, polo menos, coinciden) os veciños da praza, as persoas sen fogar que buscan alá un acubillo, artistas da rúa facendo malabares e usuarios da Cociña Económica, situada moi preto de alí, de camiño a recibir un bo prato de comida.

Pero o máis interesante deste traballo, coma de case todos, é o traballo de campo. Temos que facer unha pequena esculca bibliográfica antes de empezalo. Pois ben, foi esta semana cando comezamos a mergullarnos en libros coma Ética de la liberación en la edad de la globalización y de la exclusión, de Enrique Dussel ou Ciudadanía: justicia social, identidad y participación, de Soldedad García e Steven Lukes. O que saquemos de aí proporcionaranos unha interesante base teórica sobre os procesos de exclusión, sobre a cal poderemos cimenta-lo noso traballo.

TGA 3b2

Posted on 28 Febreiro, 2011, in Sen clasificar and tagged , . Bookmark the permalink. 6 Comentarios.

  1. Acotar. Ese es siempre uno de los principales problemas, que se resuelve, para bien o para mal, siempre dejando atrás campos del mismo tema que no se pueden abarcar. Vosotros ya habéis elegido el cerco donde vais a trabajar. Sería interesante saber cómo vais a actuar, si de meros observadores (pero audaces, claro está), o como participantes (encuestas, entrevistas, preguntas…). Y de ahí el principal problema que vemos a vuestro TGA, porque si queréis establecer contacto con esa gente en principio “excluida”, quizá haya cierta reticencia.

    Ya nos contaréis.

    Equipo de crítica y corrección.

  2. Nuria Lago Rodríguez

    Después de haber visitado el Albergue Juan XXIII y la Cocina Económica creo que sería interesante que analizaseis los proyectos que existen en estos centros para la inclusión en la sociedad. Inclusión y exclusión: dos conceptos contradictorios pero que están muy relacionados. En Juan XXIII por ejemplo ofrecen a las personas servicios de una orientadora que les enseña a realizar un curriculum y les informa de las ofertas de trabajo que se publican en la prensa.

  3. La opción que propones está muy bien, no obstante se escapa un poco de nuestro foco. Además, por problemas de focalización y centralización precisamente, decidimos precindir del Albergue como fuente y dedicarnos al estudio de la realidad de la Plaza Cervantes. También hemos acudido a la Cocina Económica (nos entrevistamos con sor Esther Seoane, su directora, y nos dijo cosas muy interesantes para nuestro estudio sobre si esos grupos “menos favorecidos” son excluídos o no del “resto de la sociedad”. Como bien dices, hay gente que les ayuda, pero a lo mejor la manera en que lo hacen es una manera de exclúirlos también (si los distinguimos de la población restante, o los tratamos de diferente manera, puede que caigamos en una manera de “excluír”).

  4. Esquecéusenos firmar o comentario anterior: TGA 3b2

  5. Nuria Lago Rodríguez 2b3 2M

    Interesante lo último que proponéis pero yo creo más que esa ayuda es un intento de tratar a los grupos de exclusión en las mismas condiciones que al resto de la sociedad, olvidando un poco esas “características” que los definen como grupo.
    Si puede ser me gustaría alguna aclaración sobre esta postura. Gracias

    • Sandra Mourelos

      Está claro que la sociedad se compone de grupos diferentes, pero esas diferencias no tienen por qué ser motivo de exclusión o de marginación. Claro que ese grupo al que nos referímos como “excluídos” tiene unas características propias y características, pero no por eso se les puede excluír… No sé si te aclaré algo Nuria.
      Un saludo.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: