La colmena que todos somos

Hay libros y hay obras maestras. Cela ha conseguido hacer varias obras maestras, entre ellas La colmena.

Es díficil y a la vez fácil decir de que trata el libro… ¿Es nuestra vida una gota solitaria en el océano, o somos en realidad un conjunto de gotas entrelazadas por nuestros actos uniendo así nuestas vidas y creando una sociedad, una colmena?

Cela nos presenta toda una sociedad, una serie de multitud de vidas que se entrelazan entre si, que comparten un lugar, una ciudad, un bar, una calle, un año, una posguerra…Realmente el espacio de la novela, no muy amplio, si el número de personajes (mas de 300)  aproximándonos tremendamente a la sociedad de la época, destruita por las penurias de la guerra civil, desganada, oprimida y en su mayoría obrera.

Para mi, Cela consigue reflejar todo un modelo de comunicación, toda una sociedad en sí misma, un modelo de comunicación completo. Nos enseña como el ser humano no es un ser invidual, si no que forma parte de un todo, se comunica, se relaciona, crea lazos, influye en el otro directamente o indirectamente.Este hecho, me parece apasionante para la asignatura, el exponernos de forma clara lo que es la comunicación, ese conjunto de relaciones, de códigos, de personas

 

Si no lo has leído es una obligación el hacerlo.

4T . Documentación.

Posted on 26 Marzo, 2011, in Sen clasificar and tagged , . Bookmark the permalink. 7 Comentarios.

  1. Sonia Herrera Rey

    No se me habría ocurrido pensar en ese libro. en fin, no hay mucho que decir, una obra estupenda y con mucho que ver con lo que estamos estudiando. un reflejo perfecto de la comunicación y las diversas formas que adopta!
    Estoy muy de acuerdo con que es un libro imprescindible.

  2. Equipo de crítica y corrección

    Habéis hecho un buen resumen junto con vuestra opinión. Buen trabajo.

  3. Cando eu lin esta novela, atopábame tamén nun certo estado de “posguerra”: volvía enfermo dunha longa viaxe. E a verdade é que é dun xeito sublime que don Camilo consegue retratar as miserias cotiás dun grupo inmenso de xente, o doble plano da vida da xente: o que é realmente e o que quere dar a ver. Imprescindible.

  4. Rubén Luengo Miguel del Corral

    Hai tantas cousas que se deberían dicir de Cela e outras tantas que quizais se excederon… Pero, en fin, centrándonos nesta obra marabillosa, o mestre Camilo logra crear un orbe natural e que crea lazos entre os seus personaxes como un misterioso titiriteiro, sabedor do dominio que mantén sobre eles. Neste caso, os monicreques, dotados de voz, conforman un paisaxe deprimente pero idealizado, significante pero vulgar. Cela colle ó home do trono das especies e volve a porlle os pés no fango, reclama a súa dignidade.
    Ademais, en canto ó aspecto comunicativo, acontece efectivamente o que se sinala máis arriba e que tamén soubo reflectir Kafka na súa sensacional “Metamorfose”: o home é como unha formiga, consciente da existencia de seres semellantes a el pero incapaz de comunicarse con estes. Nestes casos, o envío de información rebáixase á categoría de necesidade interesada.

  5. Encantoume a obra, aínda que teño que dicir que ás veces ao comezo costábame centrarme debido ao número de persoaxes. Quixera dicir ademais que o filme conseguiu achegarse bastante ao que pretendía expresar o escritor(que, por certo, tamén aparece na mesmo). As historias entrelazas sempre foron un bo acerto, e se detrás se atopa Cela, mellor que mellor.

  6. Encantoume a obra, aínda que teño que dicir que ás veces ao comezo costábame centrarme debido ao número de persoaxes. Quixera dicir ademais que o filme conseguiu achegarse bastante ao que pretendía expresar o escritor(que, por certo, tamén aparece na mesmo). As historias entrelazas sempre foron un bo acerto, e se detrás se atopa Cela, mellor que mellor.
    Desculpas pola equivocación do nome.

  7. Gracias por los comentarios y vuestras opiniones.

    Como dice nuestra compañera Andrea, la película recoge ciertamente bien la esencia del libro. De no tener tiempo, ganas o lo que sea para leer el libro en cuestión, ver la película sería un buen añadido a su vida.

    Un saludo

    Carlos Pereiro Fernández 4T

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: