As redes sociais ¿fonte para os xornalistas locais?

A perspectiva xeral extraída do noso estudo sobre o uso das redes sociais como fonte de información nos xornalistas santiagueses, amósanos un modo común de achegamento dos profesionais a este tipo de fonte. Tanto os xornalistas santiagueses dos diferentes medios, como os xornalistas americanos, suxetos de outros estudos anteriores ó noso, mostran una posición común: as redes sociais non son tanto fontes como medios. Un medio para acceder a una fonte e obter ideas de reportaxes. Os emisores de información son os usuarios e, como calquera fonte, hai que contrastala.

O reto ante a inxente cantidade de información que reside na rede consiste en saber analizala, seleccionala, contrastala e interpretala. Este é o papel dos xornalistas, non só recoller citas e plasmalas como tal. Porque, senón, todos seriamos xornalistas.

tga   1a2

Posted on 13 Abril, 2011, in Sen clasificar and tagged , . Bookmark the permalink. 4 Comentarios.

  1. Alejandro López Carballeira

    Creo que habéis llegado a una conclusión tan clara como importante. Las redes sociales, y creo que Internet en general, no pueden ser consideradas fuentes sino medios para llegar a esas fuentes.
    Comparto con vuestro grupo esta afirmación y quisiera plantearos algo desde vuestro trabajo sobre el tema:
    ¿Por qué todos los programas de radio y televisión se han creado en las redes sociales un perfil para atraer a los usuarios? ¿Por qué tanta necesidad y competitividad por estar presentes en ese terreno?

    Gracias.

    • Sabela Alvarado Hermilla

      Buena pregunta, Alejandro. Lo cierto es que para nada nos planteamos eso a lo largo de nuestra investigación; sin embargo, desde mi (escasa) experiencia personal, supongo que se hace porque ahí estamos todos. Me explico: quizá una persona no tenga la costumbre de escuchar la radio, pero si ve que todos sus amigos siguen en Facebook el programa X de la cadena Y, puede que se plantee sintonizarlo alguna vez. Es decir, ahora los medios de comunicación no sólo ganan adeptos por sus contenidos, sino que basan su promoción en este inmenso mundo de las redes sociales.
      TGA 1A2

  2. Lucía González

    Estou totalmente dacordo coa vosa conclusión. Ás redes sociais son un soporte onde pode haber multitude de fontes. O que pasa é que non se lles pode dar credibilidade a todas, senón que hai que contrastalas. As redes sociais supoñen un gran avance con respecto a uns anos xa que podemos atopar cantidade inxente de información que antes non se podía, polo tanto o acceso á mesma é máis doado,pero tamén trae un perigo, polo exceso de info vémonos obrigados a actuar como filtros de información e traballar bastante máis. Toda cousa ten o seu lado negativo e positivo.
    Contestando a Alejandro, hoxe en día o que non está presente nas redes sociais non existe e polo tanto as emisoras e canles de tv vénse obrigadas a actuar tal é como o impón a dinámica da sociedade,

    • Sabela Alvarado Hermilla

      Tes moita razón Lucía!
      Isto que está pasando coas redes sociais non é nada novo: xa sucedeu coa entrada de Internet ás rutinas comunicativas. Inxente cantidade de información, máis necesidade de contraste.
      TGA 1A2

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: