Alegría a mi corazón

Y dale alegría alegría a mi corazón,
es la hinchada del Dépor que ya llegó,
tenéis que poner el alma y el corazón,
tenéis que ponerlo todo para ser campeón.
Y ya verás, como el ascenso a primera vas a lograr,
y ya verás como el puto Balaídos se va a quemar.

Cando lles escoitei este cántico -cunha letra un tanto distinta, como é de supoñer- ós afeccionados radicais do Atlético de Madrid non dei crédito. Efectivamente, un dos himnos dos Riazor Blues para este ano do ascenso, era cantando pola hinchada rojiblanca, moi lonxana política e futbolísticamente á torcida branquiazul.

Coa axuda dun amigo, que me pasou a letra, decidín indagar e descubrín que este cántico, que eu pensaba que viña dos famosos tweets de Rodolfo Bodipo e a súa “#alegriaenloscorazones” -aínda que para a particular política de comunicación do guineano xa haberá outro post-, procedía, como case todos, das Barras Bravas do Boca Juniors.

Cheguei á conclusión de que a torcida porteña é a mestra da comunicación no fútbol, pois as súas melodías son copiadas polos ultras dos demais equipos, que únicamente adaptan as letras, que quedan xa para sempre na memoria dos afeccionados. Son verdadeiros himnos, que como se das mocidades hitlerianas se tratase, repetimos cada fin de semana sen tan sequera reparar no que dicimos, se é que sabemos o que din. Senón, damos palmas e tarareamos.

Ó fin e ó cabo, fútbol é fútbol, que diría aquel. E se a comunicación ten algo de racional, no fútbol pérdeo todo.

Fernández Lema, S2B

Posted on 21 Marzo, 2012, in Sen clasificar and tagged , . Bookmark the permalink. 6 Comentarios.

  1. Los cánticos de los futboleros se transmiten fácilmente. Se mantienen las melodías pegadizas pero se va cambiando la letra según el club que las adopta. Dichos cánticos son una buena forma de animar a los jugadores y llevarlos en volandas.
    Algunos clubes lo llevan hasta el extremo de compartir himnos, véase Liverpool y Celtic que comparten el You’ll never walk alone.
    Los himnos transmiten valores importantes en la sociedad y son una bonita forma de comunicar lo que piensan.
    Gracias por tu post Marcos.

  2. ¡Gracias por tu interés Dalia!
    Efectivamente, hay canciones, que, como he puesto en mi post, mantienen la melodía y cambian la letra, incluso en hinchadas rivales. Pero es interesante el detalle que apuntas de que hay otras, que, por lo genérico de su letra, bien pueden ser compartidas sin mover una coma por varios clubs, convirtiéndose en verdaderos himnos, verdaderos himnos al fútbol como el ya clásico You’ll never walk alone.

  3. Andrea Fernández

    Un post muy interesante, Marcos. Enhorabuena!
    Yo también me dí cuenta de este hecho hace dos veranos, en el Camp Nou, cuando escuché a la grada culé cantar uno de los cánticos favoritos de la hinchada del Sporting de Gijón.
    Cómo bien decís Dalia y tú, cada grupo de ultras- que suelen ser los que llevan la voz cantante en los campos de fútbol- modifica las letras de las canciones para adaptarla a su equipo, pero al final la esencia es la misma en todas.
    Para muestra, un botón:
    Betis: http://www.youtube.com/watch?v=_mZqUNUspXM
    Valencia: http://www.youtube.com/watch?v=AbnY2tS56rk

    • Gracias Andrea! Pues sí, hay muestras más que suficientes de esto, aunque yo nunca he tenido la suerte de ir a ningún estadio que no fuese Riazor, así que no lo pude comprobar. Pero siempre hay una primera vez, así que el mes que viene. cuando vaya a Balaidos, comprobaré si los Celtarras también cantan cosas de los Blues. ¡Eso sí que sería curioso!

  4. seminariocomunicacion3

    Acabo de quedar boquiaberto Marcos¡ Eu tamén pensaba que este cántico se entoaba en Riazor en honor a Rodolfo Bodipo. Sabía que moitos outros viñan da “Bombonera”, pero non este. Aínda que en efecto, as cancións das hinchadas parece que se están a volver homoxéneas. Eu comprobeino no Bernabeu, onde escoitei melodías sobradamente coñecidas. A ver se nos sorprende Balaídos en Abril¡ Saúdos

    Santalla Silva, GOBE

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: