Think global, act local

A globalización mudou ou está a mudar o nosos xeito de percibir e interpretar o mundo, transformando tamén a acción humana no espazo local ou comunitario.

Actualmente estase facendo cada vez máis patente a existencia dunha dobre e simultánea tendencia da comunicación neste novo século. Trátase do fenómeno da globalización e da atención ao local. Son dúas caras dentro do mesmo mundo informativo.

O local busca o seu espazo na proximidade, mentras que a tecnoloxía e a economía nos conducen a un escenario que cada vez ten menos barreiras. Ese proceso xeneralizado, ven sendo aquilo ao que algúns estudosos da comunicación fan referencia a través do neoloxismo inglés Glocalización. Trátanse de procesos de desarraigo de artefactos, comportamentos e relacións nun contexto local globalizado. A glocalización supón para Castells, destacar o ámbito urbano e o papel xestor-coordinador-promotor dos gobernos locais para a implementación de políticas que teñen en conta uns referentes globais e que se posicionan respecto a eles.

Materiais, Tema VII: “A divulgación global significa unha circulación do “local”, xa que ao “localizarse” de novo desde o global, reapropiase do/co carácter local. Son xa formas transnacionais de organización e acción política, divulgadas polo sistema-mundo pola rede”.

Que pensades da glocalización? Que aspectos credes que tenden máis ao local e cales camiñan, ou están xa arraigados na globalización?

Yáñez Castro, S3D, 4B1

Posted on 22 Abril, 2012, in Sen clasificar and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comentarios.

  1. Eu creo que tendemos ao local como diferenciación dunha globalización que, por unha banda buscamos, pero por outra nos agobia. A localización supón sentir afecto ante a globalidade, ante a masa que supón pertencer a un grupo ou comunidade de 7.000 millóns de persoas.

  2. Beatriz Yáñez Castro

    Gracias polo teu comentario. A verdade é que esa pode ser unha razón, mais non creo que sexa a principal. A maioría das cousas nos levan cara a globalización e logo, somos nós quen (consciente ou inconscientemente) optamos por seguir esa liña ou tendemos ao local. Creo que pode depender de onde residimos para tender cada unha ou outra opción.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: