“Entrevista a Santiago Martínez, consultor político e media trainer”

1. Canto inflúe ter unha rede social na imaxe dos políticos? 
Hoy en días las redes sociales son una realidad más que se está imponiendo, y que por lo tanto los políticos no pueden darle la espalda. Máxime cuando facilitan el acercamiento de este a la ciudadanía y permite al contrario que los medios clásicos, una interacción.
Hay que ser conscientes que además, las redes sociales son usadas sobre todo entre la gente joven, por lo que este ese el mejor medio para llegar a este valioso target, de por sí ya poco participativo en cuestiones electorales.
Pero hay que matizar, que es positivo el buen uso de un perfil. Su mal uso, abuso, uso parcial solo en elecciones, etc. genera el efecto contrario.

2. Danlle os políticos un uso maior ás redes sociais en períodos de campaña electoral ca unha vez celebrados os comicios? 
Sin duda, solo hay que coger el twitter de muchos de ellos y comprobar su último Twitter. Eso quiere decir que no están mentalizados del poder de estas redes. También se observa que están mal asesorados, ya que muchos asesores deciden usar las redes sociales cuando se acerca la campaña, porque el manual empieza a decir que es lo que hay que hacer, pero poco saben cómo hacerlo.

3. Gáñanse votos a través das redes sociais?
Como con cualquier otro medio se pueden ganar votos. Pero no de modo muy significativo. Sobre todo vale para contactar con un target/s específico/s y para movilizar el voto propio, facilita de darle mensajes y argumentarios a tus propios votantes y simpatizantes.

4. Exprésanse os políticos tal e como son a través das redes sociais?
No, ya que no saben qué códigos deben usarse, y no conocen los ritmos y hábitos de estas redes. Solo hay que ver la diferencia entre políticos jóvenes y políticos más veteranos.

5. Como se reparten os políticos e gabinetes a xestión do seu perfil?
Rara vez un político lleva su cuenta él mismo, sobre todo cuanto más importante es su cargo. Normalmente se gestiona por su equipo de comunicación, que se dedican únicamente en convertir el perfil en un mero altavoz propagandístico de lo que ya emite el partido por medio de los canales tradicionales.

6.Que diferenza as redes sociais dos demais modos de comunicación política?
La inmediatez y la capacidad de interacción. Y por supuesto una mayor posibilidad de segmentación y micro-segmentación del mensaje.
7. Que perspectivas teñen as redes sociais como forma de comunicación política?
As mesmas que teñan como forma de comunicación social. Ao igual que a prensa, radio e TV,a medida que lograron penetrar socialmente, políticamente tamén gañaron importancia, xa que non deixan de ser un instrumento social. E internet ademais considerase en términos sociais unha irrupción tecnolóxica da importancia do fogo, a roda, o telégrafo, etc.

8. Por que os políticos galegos usan menos as redes sociais ca a nivel nacional?
Non percibo que o usen moito menos, de feito haia lcaldes en galiza que son un claro exemplo de dominio e bo uso das redes sociais.

9. Existe nos partidos unha política de Social Media?

Dudo que las haya, ya que eso exigiría tener completadas fases previas que implican un mayor dominio del 2.0 y de las redes sociales, que aquí en España los partidos no tienen.

10.Utilizan os partidos algunha rede social para a comunicación interna?
Las juventudes de los partidos sí, pero porque socialmente responden a esa conducta de interacción. Los grandes partidos siguen apoyándose en el email y en el sms para sus comunicaciones internas. Aunque cada vez más usan las redes sociales para ciertas dinámicas internas de campaña y movilización.

Fernández Fernández, S2B, 2A3

Posted on 25 Abril, 2012, in Sen clasificar and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 Comentarios.

  1. hortensia gesteira estévez

    O que se di de que as redes sociais dos políticos serven para gañar ao target dos mozos porque son os que máis andan nas redes sociais, teño que dicir queen min producen o efecto contrario. Se un político pon moitísimos tuits en campaña electoral xa sei que é todo propaganda. Quizais se debería publicar de xeito responsable ao longo do tempo para que non se note tanta diferenza. Parece que só se usan as redes sociais para captar votos cando estas deberían fomentar a comunicación cos cidadáns. algo que sería máis real á función delas. Ainda así, esta segue a ser unha visión algo utópica.

  2. Tes razón, a sociedade está “estratificada”. Os políticos ocupan os primeiros postos na pirámide e nós quedamos abaixo. Con todo, antes nin sequera había un nexo condutor que nos permitise contactar con eles. Mais agora, aínda que non sexa todo o efectivo que desexemos, as redes sociais están aí para permitirnos chegar un pouco máis lonxe e, mesmo as veces, conseguímolo. Confío que en certo tempo a situación poida mudar e a relación poida establecerse máis de ti a ti. Un exemplo de gran tweetero é Gaspar Llamazares, non sei se o segues xa en twitter, senón -esquecendo todo tinte ideolóxico- dígoche que rompe os estereotipos,

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