Intocable: yo + el otro= nosotros

Esta semana he ido al cine a ver “Intocable” después de que varias personas me la hubieran recomendado. Hoy voy a hacer dos cosas: animar a todos aquellos que no la han visto para que la vean e intentar explicar la construcción de la personalidad de los dos protagonistas.

 Philippe es un aristócrata francés que se ha quedado tetrapléjico tras un accidente de parapente y Driss es un inmigrante de un barrio marginal de París recién salido de la cárcel. Con estos dos personajes se podría crear una película triste y lacrimógena pero sus directores han optado por un filme positivo, una oda a la vida y a las ganas de luchar que recoje la quimica y el humor entre dos personajes de dos mundos opuestos.

 En esta película es fundamental el yo en relación con el otro. Así, hay que plantearse las siguientes preguntas: ¿quién soy?, ¿quiénes somos? y ¿cómo se llega a ser? La clave para responder a estas preguntas se encuentra en la naturaleza psicosocial de la construcción del ser, del uno mismo. Los dos protagonistas son muy diferentes ya que se han criado en dos mundos completamente distintos: uno en la opulencia y otro en la pobreza. Philippe puede comprar todo lo que quiera pero aun así envidia la autonomía de Driss: él puede lavarse, comer sólo, caminar… Así, Philippe es ese yo que se sabe ajeno, que se reconoce como incompleto o negativo ante un Nosotros en el que no tiene cabida confortable, pero del que sabe que forma parte. Driss forma junto a Philippe ese Nosotros, es su cuidador, su complemento, llena donde hace falta, restaura la unidad, cierra la cisura. Así, los dos forman un tándem basado en el respeto, la igualdad y el afecto, crean un Nosotros.

Cruz Portela, S1C, 2A3

Posted on 28 Abril, 2012, in Sen clasificar and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 Comentarios.

  1. Que interesante Soraya! A verdade é que tiña moitas ganas de ver a película e agora máis!
    Aínda que non vin a película, creo que a reflexión que fas sobre a creación dun nós (que a vez pode formar parte da creación do eu de cada un deles) é moi acertada. Cada un de nós está formado e complementado polas persoas que temos ao noso arredor.

  2. seminariocomunicacion1

    A min encantoume porque é desas películas que ten tódolos elementos para ser triste e lacrimóxena e non o é. Dende o meu punto de vista, se sempre tratamos ás persoas discapacitadas con pena e compaixón, elas van sentir aínda máis pena e compaixón por si mesmas. Este filme amosa as gañas de loitar, a ilusión, o humor e a compenetración que xorde da suma de dous suxeitos, dous eus, completamente distintos pero que se complemetan moi ben. A un fáltalle a forza e a autonomía do outro, e ó outro o benestar socioeconómico do primeiro. Así, os dous eus únense para crear un nós. Driss é ese medicamento que axuda a pechar a ferida de Philippe mentres, ó mesmo tempo, pecha as súas propias.

    Cruz Portela, Soraya, S1C, 2A3

  3. Sara Pradera Cibreiro

    Esta película la vi la semana pasada y me pareció que tenía una sencillez brillante y una originalidad con la que consigue que la película brille por sí sola. Esta película muestra una bonita relación entre sus dos protagonistas y como el trato y comportamiento que tiene Driss con Philippe hace que este último sea más feliz. Philippe desde que está en silla de ruedas, siempre obtuvo un trato compasivo y de pena, cosa que él no quiere y detesta con Driss encuentra a alguien que lo tratará como un igual, que le hará reír e incluso lo vacilará con cosas, que los demás que estan a su alrededor no se atreven. En resumen, una bonita relación, que te hace pasar un rato ameno y con unos diálogos maravillosos.

  4. seminariocomunicacion1

    Estoy de acuerdo. La clave de esta película es tratar una historia así, tan dura, en clave de humor. Supongo que las bromas que le hace Driss a Philippe no le agradarán a todo el mundo ya que se trata de un humor bastante negro. Pero como bien has dicho, Sara, Philippe detesta que lo traten con pena y compasión porque se siente como un ser inferior cuando no lo es. En Driss encuentra un amigo que le infunde ganas de vivir y energía, que lo ayuda a soportar la discapacidad e incluso a plantearse una nueva relación.

    Cruz Portela, Soraya, S1C, 2A3

  5. A verdade é que xa tiña ganas de ir a vela cando a anunciaron pero esquecéraseme por completo.. jaja. Lendo ademáis istoque pos ti aquí teño que ir vela sí ou sí.
    É interesante esa interacción completiva de cada un dos personaxes, Reflicte duhna forma moi clara a necesidade que as persoas temos unhas doutras. Pero ademáis da teoria de Durkheim, temos que ter en conta que existen certos estéreotipos históricos, como é o de ver unha persoa de cor, e “conflictiva”ao servizo dunha branca. Aínda así isto deíxase a un lado a través da temática solidaria e cooperativa da que ti falas. Certamente é unha boa proposta para ver nesta ponte.

  6. seminariocomunicacion1

    Resúltame moi interesante o que acabas de dicir Lucía, iso de relacionar a unha persoa de cor cunha situación conflitiva e a unha persoa branca cunha situación economicamente estable. Polo que teño entendido, a película está baseada nunha historia real na que un inmigrante creo que marroquí coidaba dun señor acaudalado francés. Supoño que o fixeron así para manter a relación coa historia, pero tampouco podemos negar que o que ti dis lle dá máis carga dramática á película porque ves os problemas dos dous personaxes: Philippe que se sinte fóra de lugar debido á súa invalidez, e Driss que sofre problemas económicos e se sinte rexeitado pola súa nai.

    Cruz Portela, Soraya, S1C, 2A3

  7. A película tenta respetar os feitos “reais”, raro, para unha película, pero por outra banda,non deixa de ser raro ese somentemento do que che falaba antes. É algo que xa o temos como asociado á historia e non nos parece extraño; pero o certo é que si nos paramos fixamente podemos atopar moitas connotacións deste tipo, en todos os campos que nos rodean. 🙂

  8. Estou de acordo que, aínda que se basea en feitos reais, recorre ó estereotipo: unha persoa de cor que vén das aforas da cidade, que non ten cartos, que nos inspira compaixón e que coida dun home rico. Creo que debemos salientar unha paradoxa. O home rico pode ter todo o que quere pero, como xa dixen, nunca poderá ter a autonomía que ten Driss aínda que sexa pobre. Hai cousas que non se poden comprar con cartos. Moi acertada a túa visión, Lucía, creo que é moi interesante o do estereotipo.

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