Marketing de guerra en páxinas interiores

Con demasiada frecuencia e facilidade, os medios de comunicación sucumben ao embruxo e poder retórico das fontes. A rutinización da pasiva recollida de información, no que forzas externas á redacción toman a iniciativa e controlan o proceso de elaboración e difusión da mensaxe xornalística, hipoteca a verdade ante escuras servidumes que deforman a realidade.  A peza que Faro de Vigo dedica hoxe á actividade da base da Brilat,  na súa edición local de Pontevedra, exemplifica ese modelo de xornalismo en tránsito á propaganda.

Convertido nun apéndice do gabinete de prensa da institución militar, o medio vigués publica, baixo a aparencia de información local, un pseudoevento  manufacturado por fontes invisibles, mudas, ás que a falta de barreiras de filtrado, contraste e verificación, permite, sen dificultade, a construción do discurso triunfalista propio dunha campaña publicitaria (“La profesionalidad, versatilidad, constante actualización y disponibilidad son factores que definen a una Fuerza de primera respuesta como la Brilat y que juegan a favor de los hombres y mujeres que la integran a la hora de afrontar misiones en un entorno hostil”). Maquillada e producida para entusiasmar, a noticia está repleta de termos con connotacións positivas (“contratos de larga duración”, “estabilidad laboral”, “impacto económico directo en la ciudad”) que, xa desde o corpo de titulación, apelan estratexicamente ás grandes preocupacións colectivas: o paro e a economía (“Una ‘empresa’ con 2.500 trabajadores. La base General Morillo, sede de la Brilat, genera un movimiento económico de 40 millones de euros”). Neutralizada a identidade do comunicador como mediador e intérprete, o xornal transfórmase no mellor e máis barato soporte para a ofensiva ideolóxica de determinados sectores sociais. Saben que a instrumentalización dos medios é o control da “democracia”.

Alonso Rodríguez, CL4X

Posted on 1 Maio, 2012, in Documentos and tagged , , . Bookmark the permalink. Deixar un comentario.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: