Type of comunication in Greece
In Greece there is a wide variety of communication tools such as blogs, radio stations, television channels and ”portals”.
” I write about culture and society in one wide variety ”Portal” , but you can be assigned at any time to write about any topic in this type of journalism” said J. Martin Petrov, a columnist in one of the most famous ”Portal” of Thessaloniki, maga.gr .In this ”Portal” there are, of course, news, technology, health, politics, etc., apart from culture and opinion articles.
According to the columnist of maga.gr, in the ”Portal” it is not always possible to choose what you want to write. ” There is a chance that someone else has already written the same issue, so we have to be receptive to what they give us to write” Martin said.
Comunication between columnists and editor for the determination of the responsibilities , become via internet and email. ”We arrange appointments and our tasks online, as well as facilitate the exchange of information” emphasize Martin.
According to columnist, the comunication between ”Portal” and audience become via social media, but there is ,also, the tactic of ”mouth-to-mouth”. The ”portal” focus on ages between 18 to 45 years old,more youthful, because this is the predominant audience that read a blog or ”portal”.
This ”Portal” is an innovation in the Greek networks, as well as it offers live radio broadcasts, and in general can inform the audience about any kind of topic.
Anna Nikolaou
Posted on 9 Abril, 2013, in Documentos and tagged nikolaou greece. Bookmark the permalink. 3 Comentarios.
Las nuevas tecnologías son un reto para los periodistas, tanto para los que tienen experiencia como para las futuras generaciones. Dominarlas está dejando de ser un plus para pasar convertirse en algo imprescindible. Los portales son una nueva alternativa para el intercambio de información, en el sentido de que los ciudadanos y todo lo que los rodea siguen siendo el objeto de la noticia, pero al mismo tiempo son los propios ciudadanos los que ayudan a contarla. Digamos que se crea una comunidad, virtual, pero una comunidad al fin y al cabo. Esta herramienta de comunicación me recuerda al debate que Denis Porto formuló en su aportación y, aunque quizá estoy equivocada, creo que estamos ante un buen ejemplo de lenguaje transmedia.
Adriana Freire Riveiro
Como tú dices, un periodista no puede siempre elegir de lo que va a hablar. Un periodista debe ser un híbrido y saber adaptarse a lo que su medio le exige. La dinámica del periodismo 2.0 y de los medios online lleva a que a veces haya confusiones a la hora de repartir las tareas que a cada periodista le tocan, que es lo que tú relatas. Debemos estar preparados para cualquier cambio o exigencia.
Nos hablas en particular de un ejemplo pero me pregunto si tambien en tu ciudad existen medios comunitarios o a nivel universitario que permiten el desarrollo de la comunicación y del social por ejemplo como acontece aqui en Santiago con muchas de las asociaciones con las que hemos colaborado.
Estuviste en algunas?
Nos podrias contar algo mas?
Saludos
Ferro Sonia BCP T3C