Tornar á vida galega

Imagen

Non é necesario facer mención de forma específica ás diferentes situacións ás que estiveron sometidos os emigrantes galegos. Dificultades tales como o descoñecemento da lingua do país receptor e a falta de adaptación das institucións e da poboación en xeral resultan evidentes en canto á problemática dos emigrantes, tanto dos de antes coma dos de agora. Malia isto, hai un factor que coincide tanto para aqueles que emigran como para aqueles que emigraron e volveron ao seu país: a ausencia de políticas de acollida que asesoren aos mesmos sobre o funcionamento das institucións. Claro exemplo é o problema das pensións aos que se ven sometidos os emigrantes galegos retornados. Facenda reclama a tributación das pensións non declaradas dende o ano 2008. Lonxe de evitar conflitos e poder así garantizar o bo funcionamento da Administración Pública, o dereito á información que debería estar latente en todo momento non ten cabida neste tipo de accións. Así pois, é necesario buscar unha unidade, porque non debemos esquecer que ao loitar por eles estamos loitando tamén por nós. Debemos cambiar a perspectiva de apartar a mirada cando algo non nos afecta en primeira persoa.

 Por outra banda as experiencias individuais de cada persoa son fundamentais, pode haber casos semellantes pero nunca completamente iguais. Isto é principalmente o que aportan nun primeiro contacto, diferentes opinións dende as súas experiencias, diferentes formas de aceptar a situación que se lles plantexa pero sempre partindo de un obxectivo común. En definitiva achegas que nos poden proporcionar estas persoas pódennos axudar a comprender a súa situación actual e deste xeito ter a posibilidade de apoialos. 

 

Santos Villaverde, Andrea   143 C03

Posted on 12 Febreiro, 2014, in Posts individuais and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 Comentarios.

  1. Os galegos somos un pobo emigrante dende sempre e, a pesares de deixar a nosa terra, sempre a levamos no corazón donde quera que estemos. Ademáis, nos últimos tempos, que están como están, moitos galegos tiveron que volver a facer as maletas e viaxar para ganarnos o pan. Temos que ter en conta ademáis que, nun hipotético futuro, tal vez sexamos nós ou os nosos achegados os que teñamos que deixar Galicia por diversas circunstancias e queramos volver cando o momento sea idóneo. Total, que ao final é o que ti dis, Andrea: loitar por eles é loitar por nós.

    Estévez Ingelmo, Álvaro 141 D04

    • Está claro que debemos valorar e apoiar a súa situación polo que poida sucedernos a nós pero tamén debemos contar co feito de que este traballo nos axudará a todos a comprender e introducirnos máis no que é este fenómeno en sí e para iso partiremos de casos específicos e chegaremos a un ámbito máis xeral.

      Santos Villaverde, Andrea 143 C03

  2. El tema que habéis elegido me resulta realmente atractivo, pensar en aquellas personas que en su momento tuvieron que emigrar, es pensar, como dijo Álvaro, en un futuro no muy lejano como este país continúe así.
    Saber que hay unidades de apoyo a esa gente que quiso volver a su tierra después de años de duro trabajo para salir adelante en otro lugar, es muy alentador ya que no siempre se tiene suerte en la vida, te puedes ir y realmente no conseguir nada, y aún encima volver y verte en la situación, por ejemplo, de tener que declarar lo que no declaraste por no estar allí, con un dinero que a lo mejor no tienes.

    Martínez de la Riva Doallo, Inés 142.D05

    • Es fundamental que se creen iniciativas como la que Marusía propone. Principalmente les ofrece a todas estas personas la posibilidad de no partir de cero al volver a Galicia proporcionando información suficiente para poder hacer frente a las dificultades que se les presentan puesto que como dices tú, no todos corren con la misma suerte cuando vuelven a su país. El ejemplo que has puesto es uno de los objetos de lucha de la asociación a día de hoy, lucha que tiene por objetivo la divulgación de los problemas de este colectivo y la recuperación de sus derechos.

      Santos Villaverde, Andrea 143 C03

  3. Titorizado 2A
    “Na emigración falabase sempre da morriña do que marchaba e non da do que fica en terra. En quen marchaba había tristura mais tamen esperanza. A tristura desabastecida era a de quen non marchaba.” Esta es una cita de Manuel Rivas en As voces baixas. Esta cita para mí refleja lo que es y fue realmente la emigración en Galicia. La esperanza de una vida mejor frente a la tristeza de dejar todo cuanto tienes.
    En mi familia hubo emigración y mi abuela siempre comenta la pena que sufrió al tener que dejar a sus hijas en España y ella irse a Venezuela.
    Vuestro proyecto resulta muy atractivo ya que hay una gran relación con l a comunidad y además nos podemos ver reflejados en ellos con los tiempos que corren.
    La emigración es un efecto constante con lo que participar en un trabajo como este debe ser muy interesante ya que los gallegos somos y seremos siempre emigrantes.
    Delgado Méndez, Carla 141 A05

    • Precisamente Carla, la mayoría de los gallegos partimos de familias de emigrantes. De hecho, en mi caso y coincidiendo contigo, mis abuelos también son emigrantes retornados por lo que todo esto me toca muy de cerca. Creo que en el trato con este colectivo es fundamental conocer su historia, las razones de la ida, de la vuelta y todos aquellos condicionantes a los que tuvieron que hacer frente, más que nada para poder comprender este fenómeno en su totalidad.

      Santos Villaverde, Andrea 143 C03

  4. Los ciclos de la economía marcan a su vez los ciclos migratorios. Buscar un empleo que tu tierra no te es capaz de ofrecer, implica muchas veces hacer las maletas y aventurarse en busca de un futuro. Pero algo que uno se lleva siempre con nosotros es el sentimiento de nuestra tierra y ello hace que tarde o temprano, si tenemos la posibilidad, deseemos volver.

    Crespo Navarro 141 c01

  5. Vexo que comprende o significado de emigración. Debe ter en conta que o desexo de volver implica unha serie de condicionantes que os emigrantes deben afrontar e co obxetivo de facerlle fronte ten lugar a nosa asociación.

    Santos Villaverde, Andrea 143 C03

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: