A ditadura da actualidade

lacolmenavirtual.wordpress.com

Xornalista actual.lacolmenavirtual.wordpress.com

Cando Isaac Joseph publicou este pequeno ensaio sobre a actualidade, seguramente non era quen de imaxinarse un escenario coma o actual. Un panorama no que a súa “actualidade” exerce unha ditadura a niveles insospeitados sobre os habitantes do planeta terra.

O poder da novidade explícase realmente ben co emprego e auxe de Internet. As posibilidades que nos ofrece este medio a nivel informativo son infinitas, chegando ata o punto de que nun ínfimo espazo de tempo se poden renovar centos de noticias, quedando as anteriores totalmente obsoletas. A actualidade impón o seu ritmo e as súas normas. Incluso deslízase a posibilidade de que ela mesma sexa a que remate cos tradicionais xornais en papel, cos que todos nacimos e nos criamos.

Os usuarios cada vez demandan unha maior inmediatez, sen que iso signifique que renuncien á calidade e precisión das informacións. E o principal problema é para o xornalista, que ten a obriga de responder ás necesidades das infinitas bocas que lle dan de comer. O comunicador ve como se multiplica o seu traballo e cambian as súas rutinas. Observa como contra o seu pesar, prima a velocidade sobre a meditación e investigación. Como os acontecementos se tratan máis someramente e sen a profundidade necesaria.

A fiabilidade e a credibilidade deste danado sector profesional está en xogo. Os avances técnicos castigan aos xornalistas máis que axudalos. A fusión da actualidade e a tecnoloxía conforman un cóctel explosivo para todo xornalista. Un cóctel diferente, que xera enormes cantidades de estrés e ansiedade en  vez de relaxación e sorrisos.

A profesión non está en risco, pero sí o modelo. Sempre haberá alguén disposto a comunicar e alguén esperando escoitalo impaciente. No entanto, os tempos da precisión e da reflexión vislumbran o seu fin. Os comunicadores están a derivar en simples transmisores de datos. En auténticas máquinas deseñadas para copiar e reproducir. Ese é o seu rol actual. Lonxe quedan aqueles homes e mulleres que abandoaban os seus fogares en busca de novas, dispostos a comunicalas da mellor maneira posible para espertar interese e xerar interrogantes no lector, espectador ou ouvinte.

O xornalismo está en crise. O xornalismo de investigación muda cara un simple mecanismo de reproducción. Só nos queda o recoñecemento deses receptores anónimos, cada un na súa casa, que devoran as nosas verbas, esperando que a súa curiosidade se reavive como auga de maio.

http://telos.fundaciontelefonica.com/telos/articuloperspectiva.asp@idarticulo=1&rev=66.htm

http://www.youtube.com/watch?v=OmaqNhxzokg

Díaz Martínez, Diego 141 D02

Advertisements

Posted on 18 Febreiro, 2014, in Lecturas e filmes and tagged , . Bookmark the permalink. 4 Comentarios.

  1. Lamentablemente o si más no, inexorablemente, la práctica periodística está sometida al régimen de la actualidad tal y como has indicado. ¿ Pero es ésa una l razón que justifique que el Periodismo se desvirtue? ¿Es posible encontrar un modelo que equilibre immediatez y calidad? Me pregunto realmente si la rutina periodística permite al professional hacer un trabajo en profundidad cuando el tiempo juega en su contra. ¿Qué es major, ser el primero o ser el mejor? Considero que es un tema que abre un gran debate y difícil de encontrar una respuesta definitiva y menos aún, una solución.

    Pérez Hernández, Anna
    162.F04

  2. La actualidad en sí no es la responsable de la crisis del periodismo. El periodismo, como decía hace poco Manuel Torrente en una entrevista de Compostimes, está dominado por empresarios que preguntan “cuánto vale”. Lectores y dinero son lo único que importa. A esto hay que sumarle el auge de las nuevas tecnologías que hacen que una información caduque al instante. Ahí es donde entra en juego el tema de la actualidad, la rapidez, la ansia de ser los primeros, la exclusiva. Está claro que el periodismo se rige por el día a día y por el momento pero si todo eso juega en contra de la calidad… no compensa. Antes las fuentes y la información bien elaborada que la hora de publicación. Si se quiere hacer un buen reportaje se necesita tiempo para captar todos los datos necesarios, para profundizar en la historia como hacemos nosotros con las asociaciones o los temas de los trabajos. Hay futuro, eso sí, el cambio de mentalidad del periodista y de los que están a cargo de las empresas periodísticas (sobre todo) es más que necesario.

    OCA DOMÍNGUEZ, ANDREA 142.EO2

  3. La actualidad es un problema, no el único, pero realmente lo es. Las empresas solicitan a sus trabajadores la constante actualización de noticias porque la inmediatez prima sobre todas las cosas, incluso la calidad. En el escenario brutal de competencia entre medios en el que vivimos, importa más contrarrestar al otro y cubrirse las espaldas, que dar una información diferente y meditada. Los lectores y el dinero como bien dice Andrea es lo que importa, y con este modelo cubren esas dos necesidades (aunque sea realmente triste). Con respecto a lo que dice Anna, veo complicado que inmediatez y calidad caminen de la mano. Todo buen trabajo requiere un periodo de reflexión y de perfeccionamiento de lo ya realizado; y en el panorama de lo volátil y fugaz que propone el periodismo actual, es casi imposible conseguirlo. Díaz Martínez, Diego 141 D02

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: