Comunicación en ciencia?

conxunto_identidade

Fuente: http://www.usc.es

O grupo de traballo 151.B00, formado por Pablo Campos Nieto, Sofía Caamaño Deus, Pablo Casas Quiroga, Laura Filloy Martínez e Tania Brandariz Portela, ten o obxectivo de estudar a comunicación na comunidade científica. Co fin de profundizar no tema e coa premisa de que o grupo co que tiñamos que traballar tiña que ser do ámbito das Ciencias Sociais, puxémonos en contacto co grupo de investigación de Historia de América, coordinado por Pilar Cagiao Vila. A agrupación, pertencente á Universidade de Santiago de Compostela, está formado por catorce membros: cinco investigadores consolidados, oito en formación e un adicado a tarefas de xestión I+D.

O grupo non se caracteriza, en principio, por unha estrutura moi definida. De feito, tal e como nos dixeron, entre eles non se establecen xerarquías nin funcións diferenciadas. O integrante co que nos puxemos en contacto, Eduardo Rey, advertiunos de que a comunicación dentro do grupo era moi informal. Na súa opinión, nos grupos tan reducidos, o que conta é o ‘’cara a cara’’, esas palabras que se intercambian ‘’de mesa a mesa’’. Por este motivo, pensamos que, malia que estudar a comunicación interna é obviamente importante, o que vai enriquecer o noso traballo e o que de verdade pode resultar interesante neste caso é a comunicación externa. Pretendemos estudar como se comunican con universidades de América Latina e se as relacións con elas son activas, a periodicidade das publicacións, como son as relacións co gabinete de prensa da USC e cos diversos xornais, o financiamento das investigacións e o desequilibrio coas Ciencias Puras etc. Polo tanto, co fin de conseguir este obxectivo, faremos un estudo pormenorizado que nos permita coñecer a cada integrante de maneira individual, coa finalidade de entender, desta forma, a comunicación interna. Posteriormente, estudaremos como se proxecta tal relación cara o exterior, co conseguinte estudo da comunicación externa, que consistirá no dito anteriormente.

BRANDARIZ PORTELA, TANIA. 151.B01

Advertisements

Posted on 17 Febreiro, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 5 Comentarios.

  1. Adiante. Pero coidado con tanta comunicación interna e externa, estes conceptos teñen máis que ver coa Comunicación Organizacional, que xa verán, que coa Comunicación Interpersoal e Comunitaria. Falen no seu caso de comunicación interpersoal e do concepto de facer comunidade, que parece o lóxico. Inda que señan semellantes, os primeiros obedecen a criterios operativos desde as condición do mercado, as segundas máis a relacións comunicativas básicas. Saúde. Marcelo Martínez.

  2. seminariocomunicacion1

    La comunidad científica, bajo mi punto de vista, se caracteriza por tener una presencia en los medios casi nula, es decir, por no saber gestionar su comunicación externa para crear contenido informativo que pueda hacerlos visibles y generar un interés en la audiencia. Es en esta línea donde encuentro interesante el tema de vuestro trabajo ya que creo que analizando la comunicación interna dentro del propio grupo de investigación y dentro de la comunidad científica se podrían sacar conclusiones útiles. ¿Es la mala organización de la comunicación interna la causa de la poca visibilidad de este colectivo en los medios? Estaré pendiente del avance de vuestro trabajo para dar respuesta a esa pregunta y para conocer a través de vuestras experiencias cómo funciona internamente la comunicación en este tipo de colectivos.

    García Barragáns, Nerea 151.F04

  3. seminariocomunicacion1

    La comunicación, y como dice Eduardo Rey, “cara a cara” es la base de una buena investigación, y no sólo debería ser en grupos tan reducidos como éste pues es la mejor forma de compartir y discutir conocimientos. Por ello me atrae mucho la idea de estudiar la manera que tienen de comunicarse con las universidades de América puesto que el intercambio de palabras “de mesa a mesa” no debe ser habitual.

    Finalmente, pienso que será muy interesante ver el resultado final, sobre todo a lo referido al “desequilibrio con las Ciencias Puras”.

    Sobral Diz, Amanda 152.A05

  4. seminariocomunicacion1

    Precisamente esta semana trataremos el tema de la relación con las universidades del extranjero. A ver qué nos cuentan ellas, porque supongo que la comunicación no será fácil.

    BRANDARIZ PORTELA, TANIA, 151.B01

  5. seminariocomunicacion1

    Nerea, tras meses de trabajo en el tema, hemos llegado a la conclusión de que el motivo de que la ”ciencia” no salga en los medios es, además de que los científicos no se esfuerzan por que salga al exterior, que a la sociedad no le importa. Salvando excepciones como curas contra el cáncer o cosas de este tipo, a la gente no le importa la ciencia, por tanto no tiene cabida en los medios de comunicación.

    BRANDARIZ PORTELA, TANIA. 151.B01

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: