É obxectiva a nosa realidade?

Normalmente, na nosa sociedade os medios de comunicación transmiten unha información que a audiencia interpreta como unha realidade absoluta, sen ir máis alá. Para achegarnos un pouco máis ás prácticas xornalísticas e saber en que medida a información se achega ós feitos reais, queremos analizar as boas e malas prácticas que se levan a cabo na nosa futura profesión. Tamén, como explico a continuación, saber a metodoloxía que se leva a cabo para contactar coas fontes. En definitiva: as relacións entre os xornalistas e as fontes e os xornalistas e a audiencia.

Con respecto á relación entre os xornalistas e as fontes, centrarémonos en catro puntos clave: O primeiro serán os criterios de selección de fontes que seguen os xornalistas para a obtención da información e posterior elaboración das noticias; o segundo, será o tratamento das fontes e da información obtida mediante as mesmas; en terceiro lugar observar a súa axenda e ver cales son as fontes ás que máis recorren e por que; por último, analizaremos a fiabilidade destas.

Por outra banda, na relación dos xornalistas coa audiencia centrarémonos na percepción das noticias pola súa parte; tamén, se a información é o suficientemente obxectiva (ou pola contra haberá que contrastar con outros medios para poder chegar á verdade); e, por último a supresión de datos na elaboración das noticias e o por que.

Pola nosa parte, pensamos en analizar diferentes noticias que, por factor de proximidade, tiveron influencia a nivel local en Santiago de Compostela. Estas serían o caso Asunta, o accidente do Alvia en Angrois, o roubo do Códice Calixtino, e como comentou a miña compañeira no post anterior, o caso das preferentes.

Eu, en particular, dedicareime xunto a outra compañeira a facer este traballo na Cadena Ser Galicia, despois de analizar individualmente o tratamento destas noticias por parte deste medio.

Para rematar, deixo a continuación o documental “Cuarto Poder: los medios en la sociedad de información”, o que nos parece interesante para complementar o noso tema.

PLATERO PÉREZ, CLAUDIA 152.D02

Advertisements

Posted on 19 Febreiro, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 5 Comentarios.

  1. Plasmar una perspectiva tan real y tan olvidada del proceso informativo es, a mi entender, un tema muy interesante y del que aprender. El tratamiento de las fuentes por parte de los periodistas y su actuación de cara al público final, a veces no siguiendo el código deontológico esperado de ellos, es una realidad que pasa desapercibida y juega en nuestra contra.

    Os dejo un artículo de Javier Mayoral Sánchez, sobre las fuentes de información y la credibilidad periodísitca.
    http://revistas.ucm.es/index.php/ESMP/article/view/ESMP0505110093A/12446

    Y para tratar adecuadamente todo esto, quizás sería conveniente echar un vistazo a la autocensura periodística, para saber qué lleva a los profesionales de la información a dejar la verdad en favor de intereses políticos. Aquí un documental sobre las superestructuras que dominan el ecosistema comunicativo de las grandes corporaciones que dominan los medios de comunicación de Estados Unidos.

    SÁNCHEZ ÁLVAREZ, 152.H04

  2. Teñen que buscar no concepto de “culturas periodísticas”. Quizabes haxa algo no Google Académico ou en Academia.edu E tamén nas discusións e críticas que este concepto mereceu.
    Saúde. MM.

  3. Por certo, aludindo ao titulo do seu post, hai un libro magnífico de Paul Watzlawick (Escola de Palo Alto; Universidade Invisible) chamado: É real a realidade?. Ao mellor resposta á súa pregunta. Coido que si. MM.

  4. Me parece que has elegido un vídeo muy completo, pero quizás se hace un tanto pesado debido a la larga duración. Está claro que vivimos en una sociedad “ignorante”, dado que sólo conocemos una realidad. Esta realidad es la que los medios de comunicación nos ofrecen y responde a los intereses de los empresarios capitalistas que son los que financian los medios. Lo que pretenden los medios de comunicación masiva es construir modelos de comportamiento que mantengan el orden social, cuando lo que en realidad deberían hacer es responder a los intereses de la sociedad mediante el diálogo y la interrelación. Creo que el enfoque que le vais a dar al tema es muy interesante, ya que son noticias que tuvieron/tienen una gran repercusión. Buen trabajo.

    PÉREZ RODRÍGUEZ, CRISTINA 152.G05

  5. Coincido con mi compañera Cristina en que el vídeo, que está bien escogido, se hace muy pesado por la larga duración, tanto es así que dudo que alguien lo haya visto completo. Por otra parte el tema que pretendéis tratar me parece muy interesante, de hecho si no recuerdo mal en primero nuestra profesora de Producción de la Información, Berta García, nos dijo que no somos objetivos, nunca, y que esta objetividad ni siquiera existe. Por otra parte este año en Xéneros Informativos en Prensa estudiamos algunos autores, como Marguerite Duras, que nos dicen que la objetividad es imposible que exista en el periodismo ya que cuando estamos seleccionando la información ya estamos siendo subjetivos, lo que sí existe, o eso creemos, es la “honestidad subjetiva: compromiso ético del periodista”. Por último solo deciros que subjetividad no tiene porqué ser lo mismo que parcialidad.
    Os dejo ahora aquí un vídeo que seguro que todo el mundo conoce, y que también está muy bien para la ocasión: el famoso programa de Jordi Évole sobre el 23-F, disfrutarlo, auténtico periodismo. https://www.youtube.com/watch?v=Y4NHjtxFkM0
    Y sobre todo no os olvidéis del porqué https://www.youtube.com/watch?v=krUuTBe0-og
    VALVERDE CABALEIRO, DAVID 152.B05

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: