Coma pequenas investigadoras

Seguimos coa nosa andaina! Estamos intentando avanzar ao máximo no noso traballo, pero tras ter que enfocar novamente o noso tema e que as respostas dos medios non son moi rápidas, aínda non puidemos obter suficiente información para poder comezar coa análise.
O pasado venres achegámonos unha compañeira do grupo e eu á Cadena Ser, medio que colabora con nós neste proxecto. A nosa idea era acompañar a algún xornalista a cubrir algunha noticia local, e non nos puxeron ningunha pega. Poderemos ir cunha xornalista da Cadena Ser a cubrir algunha noticia referente ao Concello de Santiago, para así poder analizar en que consisten as súas prácticas e como as levan a cabo. Seremos coma “pequenas investigadoras”. Ademais, achegarémonos esta semana de novo para así pasarlles aos xornalistas que alí traballan un cuestionario sobre as relacións entre xornalistas e fontes. Segundo esta relación, poderiamos dividir as fontes entre ocasionais e fixas. As ocasionais son aquelas que falan tan só unha vez co xornalista porque, por casualidade, foron testemuñas da noticia. Por outra banda atopámonos coas fixas, aquelas que están en disposición de dar datos aos xornalistas de maneira habitual. O noso obxectivo é detectar, nestas últimas, que criterios seguen para a selección das fontes, cal é o tratamento da información e un sinfín de cousas que vos iremos contando e desenvolvendo nos seguintes posts.
Aquí vos deixo un enlace para que vos podades ir inmiscindo neste mundo das relacións interpersoais entre xornalistas e fontes.

http://www.pan.org.co/sites/default/files/pdf/la%20relaci%C3%B3n%20entre%20los%20periodistas%20y%20sus%20fuentes.pdf.pdf

front-periodistas
Fonte: http://www.contrapunto.com.sv/images/Enero15/front-periodistas.jpg

RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

Advertisements

Posted on 23 Febreiro, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 10 Comentarios.

  1. Apremien e non perdan post en dilacións. Doutra parte, coidado coa información que facilitan, revisean ben dantes de ofrecer ao resto dos compañeiros da aula. Saben vostedes que é o Proxecto Nariño?

    MM.

    • seminariocomunicacion1

      A nosa intención era que os nosos compañeiros tiveran unha visión xeral deste asunto, por iso incluímos ese enlace. Sentimos o erro de incluir no post a páxina dun proxecto do que non estamos informadas. Para a próxima prestaremos máis atención.

      RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

  2. Cristina Pérez Marquina

    El periodista como mediador entre el hecho y la audiencia a la que se dirige necesita contar con las fuentes para poder realizar su trabajo. Ya sea como aporte de información complementaria y útil que enriquezca los textos y le aporte distintos puntos de vista, ya sea con los datos que los protagonistas del hecho puedan aportar en el caso de no estar presente el periodista. Si lo que el periodista busca es aportar información de calidad recurrirá entonces a más de una fuente lo cual le permite contrastar. Es en este punto donde me surgen dudas acerca de ¿Hasta qué punto un periodista debe disponer de fuentes fijas? Por el hecho de que el periodista mantiene un contacto prolongado en el tiempo con estas fuentes, las informaciones pueden verse sesgadas debido a la “familiariadad” o confianza surgidas.
    Asimismo del siguiente enlace se desprenden algunos de los criterios que el periodista debe tener en cuenta a la hora de seleccionar una fuente fija: http://www.perio.unlp.edu.ar/grafica2/documentos/Las_fuentes.doc . El periodista no puede mantener contacto con un número ilimitado de fuentes por lo que deberá seleccionar aquellas que en pasadas ocasiones le han suministrado información fiable. El profesional de la comunicación va modificando su red de fuentes constantemente. Por otra parte, es muy importante también tener en cuenta que la fuente tiene sus propios objetivos y que en función de ellos recurren a unos determinados medios o periodistas. Por lo que, al establecer una relación fija con una fuente, la confianza no debe hacer olvidar al periodista que dentro de su trabajo entra siempre el contraste y verificación de los datos obtenidos. Para no ofrecer una versión interesada de los hechos los periodistas deben tener en cuenta que las fuentes no acostumbran a presentarles información por generosidad y altruismo. Los comunicadores deben mostrarse alerta sobre todo al tratar con los gabinetes de prensa que en la actualidad se extienden por doquier. A pesar de caracterizarse por la presentación de la información de manera sencilla, clara y adaptada a las necesidades de los periodistas (debido a que este es su trabajo), sabemos que estas fuentes responden a una estrategia que busca contar la realidad desde un prisma que los beneficie.

    PÉREZ MARQUINA, CRISTINA 152.C01

    • seminariocomunicacion1

      Moitas gracias pola túa aportación. A verdade é que con respecto á relación coas fontes, queremos centrarnos nos criterios que seguen os xornalistas para elixir unha fonte ou outra, xa que sabemos que en moitos casos as fontes fixas están aí por cercanía ou “enchufe”.

      RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

  3. Cicerón (De Amicitia) decía que la base de la verdad es la amistad, la confianza en el otro, la mutua reciprocidad en la convivencia, bien para apoyar sus ideas como para criticarlas. En cierta manera esto contraría lo que Cristina nos remite con el enlace de su post. En este enlace, sus autores, se asegura que hay que separar el trabajo de la amistad, y están hablando de fuentes. A no ser que pretendan que seamos todos unos desinformados, que me digan cómo pueden mantener sus fuentes. Si sus fuentes son aparentes y no reales, lo disculpo, sino puedo decir con seguridad que aseveran una majadería.
    Una cuestión importante en la comunicación es la frecuencia, además de la confianza que se gana con la frecuencia de la comunicación. En la información además de las fuentes, los hechos son importantes. Pero al igual que las fuentes deben de ser contrastados, porque la percepción del uno, no es la del otro. Y, en la construcción del relato, en un hecho se debe de describir tanto el contexto, como el entorno, que no son lo mismo.
    Respecto a los gabinetes de prensa, no notan ustedes que, con eso de ser periodistas, quieren ser realmente periodistas?

    • seminariocomunicacion1

      Tanto as fontes como os feitos teñen que ser contrastados para realizar unha boa labor xornalística. O máis importante para os xornalistas e sobre todo para aqueles que aínda non comezamos, é ter ben claro que, como di vostede, a percepción dun non é a do outro.
      Moitas gracias.

      RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

  4. seminariocomunicacion1

    Me parece muy interesante la propuesta de trabajar de primera mano con un medio de comunicación. Además se trata de un medio importante como Cadena Ser. Poder acudir con un profesional a “el lugar de los hechos”, os dará la oportunidad de profundizar y tratar el tema a partir de información veraz. Respecto al enlace, no voy a comentar, pues ya hay varios comentarios que hacen referencia a él. Suerte con vuestro proyecto.

    Amorín Rivera, Daniela. 151.A01

    • seminariocomunicacion1

      Gracias, Daniela. A verdade é que é moi interesante realizar un proxecto que non é teórico, senón que é maioritariamente práctico. Estamos desexando ir cos xornalistas a cobrir noticias!

      RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

  5. La agenda de un periodista es como el destornillador para un cerrajero: una herramienta indispensable. Son las noticias las que normalmente nos prestan las fuentes, pero en muchas ocasiones te pueden fallar o simplemente no son inaccesibles. Es en estas ocasiones cuando necesitamos una red de fuentes en diversos ámbitos que puedan arrojar un poco de luz al tema que estamos tratando.

    La relación estará marcada por tanto según la tipología de la fuente, dependiendo entonces de si son recurrentes o si están meramente vinculadas con la noticia. Es imprescindible establecer una confianza con las fuentes que se consulta, pero siempre con oído y mente crítica. No todo lo que cuentan es veraz, pero te pueden dar un camino por el que seguir investigando, o una pista de con quién hablar. La relación que se tenga con estas fuentes va a marcar en muchas ocasiones la fiabilidad que vayan a depositar unas futuras en ti. Si demuestras ser fiel a tu palabra, veraz y respetuoso con la información conseguirás ganarte una buena reputación y una importante red de fuentes, por el contrario, cometer errores como romper un off the record podría dificultar mucho tu labor periodística. Aquí os dejo un vídeo que aporta información importante sobre el proceso de adquirir fuentes recién salido de la carrera. Aunque con un audio muy pobre, es interesante.

    Un vídeo explicativo que incluya la jornada habitual de un periodista sería muy interesante. Desde el momento que busca el tema, contacta con las fuentes, etcétera. La información que nos podeis aportar es muy importante para evitar cometer los errores propios del principiante, y empezar con buen pie. Y sobre todo para que todos nos compremos una agenda y empezemos a llenarla.

    • seminariocomunicacion1

      Totalmente de acordo. É necesario ter unha certa confianza coas túas fontes, pero sempre con moita crítica. A súa vez, como ti dis, os xornalistas teñen que saber coidalas e ser moi respetuosos con elas. Moitas gracias polo vídeo, Laura.

      RAPADO GARCÍA, CARMEN 152.D03

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: