Programas televisivos sobre o mundo agrario

Boas!
Hoxe vouvos contar un pouco sobre o que tratan os programas televisivos que analizaremos nas próximas semanas. Estes son O agro, A labranza e Cos pés na terra.
Comezando por O Agro, este é un microespazo que ofrece información e reportaxes sobre o mundo agrario así como as últimas cotizacións dos mercados galegos de gando. Se miramos a listaxe de programas emitidos, podemos ver temas como: nova política agraria da UE, plantas ecolóxicas e comestibles para cultivar dentro da casa, axudas para a incorporación de mozos ás explotacións agrarias, produción de viño e queixo, etc. O que pretendemos neste apartado do noso traballo é principalmente analizar os temas nos que saen máis as mulleres e os temas nos que os homes son os protagonistas para desta maneira apreciar as desigualdades existentes. Logo, xa entrando máis en detalles, tamén nos fixaremos en se as mulleres que saen nos vídeos son novas ou vellas para así ver a situación da muller labrega no século XXI. Non obstante, estou segura de que as horas que nos imos tragar vendo estes programas nos servirán para analizar máis aspectos, pero xa volo diremos cando comecemos a visionalos. De momento, déixovos por aquí o enlace para que lle vaiades botando unha ollada!
http://www.crtvg.es/tvg/programas/o-agro

o agro
Por outra banda está o programa A labranza, que con máis de quince anos de emisión e case mil programas, foi testemuña da gran transformación que experimentou o sector agrario galego nas dúas últimas décadas, especialmente a partir da entrada de España na Unión Europea. Un dos asuntos que trata o programa é o da crecente industria agroalimentaria galega. Aquí prestaremos atención a máis do mesmo: adoitan saír máis en pantalla as mulleres ou os homes?; que tratamento se lle dá ás mulleres e cal aos homes?; etc. O enlace no que podedes botar unha ollada aos programas é o seguinte: http://www.crtvg.es/tvg/programas/labranza

LABRANZA
Finalmente, analizaremos Cos pés na terra. Neste programa cóntanse historias humanas apaixonantes de esforzo e tesón, de diversas persoas que escolleron quedarse na terra como medio para desenvolver o seu traballo. En cada entrega vese cómo estes homes e mulleres conseguen saír adiante cada día. Creo que dos tres programas televisivos que escollemos para analizar, éste é sen dúbida o que máis información nos vai aportar, pois imos coñecer de preto o protagonismo que se lle concede ás mulleres e, ao mesmo tempo, as historias que elas contan, que son para o noso traballo os testimonios máis importantes. O enlace para ver os programas de Cos pés na terra é este: http://www.crtvg.es/tvg/programas/cos-pes-na-terra

cos pes na terra

Rodríguez Suárez, Melissa 152.E03

Advertisements

Posted on 9 Marzo, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 10 Comentarios.

  1. Cristina Pérez Marquina

    A pesar de los avances que hemos logrado en el tema, las mujeres todavía siguen siendo foco de desigualdad y desprotección laboral en algunos ámbitos como puede ser el caso del agro. Del visionado de esos programas seguramente podréis extraer conclusiones que nos resultaran interesantes. Al pensar en este tema se me plantean las mismas dudas que seguramente ya se os hayan ocurrido a vosotros como pueden ser en qué medida los medios de comunicación se hacen eco de las problemáticas de este sector en concreto de la población, que tratamiento le dan y si de alguna forma impulsan la creación de mejoras o acuerdos que las beneficien. Es posible que os ayude para vuestro trabajo los enlaces que os muestro a continuación. Por una parte el programa Canarios de Campo y Mar emitido cada domingo en la TV CANARIA y en concreto el programa homenaje a la mujer trabajadora. Con este enfoque y tratamiento en femenino, lo que busca destacar es el papel que juega la mujer en el desarrollo de las tareas del campo a través de varios reportajes en los que distintas mujeres aportan su historia y testimonios. Destacando una vez más el papel que juega la mujer en el agro, os dejo este ejemplo reciente de la celebración del VII Congreso de Cooperativas agroalimentarias en el cual se muestran tres ejemplos de mujeres que han sabido adoptar y dar la talla al frente de cooperativas agroalimentarias. Lo que buscan estos proyectos es el desarrollo personal y profesional de las mujeres rurales, buscando en todo momento la igualdad de condiciones entre ambos sexos. Además tratan acerca de la situación y realidad que viven las mujeres que trabajan el agro en España que tal vez os resulte útil a la hora de documentaros.

    PÉREZ MARQUINA, CRISTINA 152.C01

    • seminariocomunicacion1

      Grazas polos teus enlaces Cristina. Dende a miña opinión, é triste que haxa que facer programas especiais para recalcar o traballo que levan a cabo as mulleres do rural, pero estando na situación na que se atopan as mulleres, son necesarios.

  2. seminariocomunicacion1

    Me parece una forma muy interesante de profundizar en el tema de la situación de la mujer agraria a través de programas televisivos. De esta forma podréis comprobar como se muestra a la mujer y ver más diferencias con los hombres, que quizás no sean tan evidentes. Las mujeres desempeñan tareas tan importantes como los hombres, sin embargo su reconocimiento es mayor y con esta desigualdad se fomenta la pobreza en las zonas agrarias. Si bien es cierto que los medios de comunicación no suelen hacerse eco de la situación de la mujer estos programas os darán una idea más acertada y os aportaran nuevas ideas sobre que incluir. Además el segundo programa del que habláis, “A labranza” os puede servir para comparar y ver cómo ha ido cambiando la situación y en que ha mejorado.

    ALONSO FERNÁNDEZ, ROMINA 151.G01

    • seminariocomunicacion1

      Efectivamente, tras o visionado destes programas mais a análise de revistas e artigos xornalísticos, estamos comprobando o diferente trato que recibe cada sexo: o home o líder, a muller a “sirvienta”.

  3. seminariocomunicacion1

    Me parece una forma muy interesate de seguir tratando el tema. A través del análisis de estos programas televisivos, no sólo podréis analizar la presencia de las mujeres en las labores agrarias, si no también su presencia en los medios, pues comprobaréis el tratamiento y la visivilidad que las muejeres rurales reciben por parte de estos programas televisivos. Además de conocer un poco más todo lo que rodea el mundo agrario.

    AMORÍN RIVERA, DANIELA. 151.A01

    • seminariocomunicacion1

      Si, sen dúbida estes programas sérvennos para coñecer diferentes aspectos relacionados coa muller labrega e o mundo que a rodea.

  4. seminariocomunicacion1

    Es increíble que programas como A Labranza sigan siendo emitidos. Aún recuerdo cuando mi abuela y yo lo veíamos tumbados en su cama. Era una bonita forma de pasar tiempo juntos y además siempre aprovechaba para contarme sus historias de juventud. Podéis también aprovechar estos programas para hacer una encuesta de quién los ve y así no solo centrarse en los protagonistas sino también en la audiencia.
    Creo que gracias a programas como estos, los gallegos nos seguimos sintiendo amantes del campo y del rural en general, a pesar de que muchos de nosotros nunca hayamos vivido en él. Las mujeres labriegas son trabajadoras por naturaleza y eso es necesario que todo el mundo lo sepa. No se puede ligar rural con el género masculino, ya que en gran medida son ellas las que se encargan de todo.

    DAVILA FERNÁNDEZ, PEDRO 151.G02

    • seminariocomunicacion1

      Sí, estaría ben analizar a audiencia pero nestes momentos resultaríanos bastante complicado, pois non coñecemos os mecanismos adecuados para realizar ese estudo.
      Respecto ao que dis de que grazas a estes programas os galegos aínda nos damos máis de conta do que amamos o campo estou totalmente de acordo, porque teño unha avoa á que só hai que mirarlle para a cara cando ve na televisión cómo un grupo de homes e mulleres levan a cabo unha determinada plantación.
      Finalmente, gustaríame recalcar esa frase coa que rematas o teu comentario: “en gran medida son elas as que se encargan de todo”. Isto debería de estar presente nas mentes de todo o mundo, porque como ben se ve, as mulleres en xeral realizan dous traballos a diario (o da casa e o de fóra), e os homes un (o de fóra). Estou falando de homes e mulleres que xa teñen formada unha familia…pois nos que só son parella, este aspecto non está tan marcado.

  5. Es muy interesante este trabajo en general. Creo que no se le da a la mujer del rural el reconocimiento que se merece, y vosotras les estáis haciendo un guiño. En nuestro trabajo (Relaciones intergeneracionales) vamos a hablar también un poco el tema de los medios. Para que los utilizan, se ven identificados con ellos… Me parecería una buena idea que hablaseis con alguna mujer rural y preguntarle si se ven realmente reflejadas y representadas en los medios.

    Os dejo un video que ya tenía la semana pasada, en el que se ve como en Vilalba hacen la “Malla” con intención de recuperar viejas costumbres. Me sorprende que la mayor parte del tiempo habla una mujer. Sabéis por que? Era un practica más elaborada por mujeres?

    FERNANDEZ MEIJDIE, SARA 151.G03

    • seminariocomunicacion1

      Si Sara, preguntarlle ás mulleres labregas e do rural sobre cómo se ven reflexadas nos emdios é un dos nosos obxectivos. Terás a oportunidade de velo en post posteriores.
      Respecto ao vídeo dicirche que non, a malla non era un labor típico das mulleres; de feito no vídeo vese perfectamente cómo moitos homes están traballando.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: