Documentación do traballo

Tal e como explicamos na presentación do noso proxecto, cada unha realiza a documentación sobre o tratamento de noticias que tiveron moita repercusión a nivel local en Santiago de Compostela. No meu caso, elixín o tema do roubo do Códice Calixtino. A día de hoxe xa é un caso no que se avanzou bastante, pero non foi así nun principio.

A raíz deste suceso xurdiron na sociedade debates que tamén serían factibles de analizar (para saber con que se quedou a audiencia), como por exemplo se é lexítimo que o manuscrito se conserve na catedral ou se, pola contra, debería ser nun museo ou en mans de entendidos de arte e historia, deixando a un lado os asuntos que atinxen á relixión.

A continuación, no análise do tratamento destas noticias, busquei en dous medios (na versión dixital) o que publicaron o día 4 de xullo de 2011, día no que se produciu o furto do manuscrito na Catedral Compostelá.

Estes son La voz de Galicia e El País.

As principais diferenzas que atopo no tratamento da mesma nunha lectura detallada son que no diario El País, aínda que cita a La Voz como fonte dun dato da noticia, centrase máis na explicación do que pasou, mentres que o diario galego aporta máis datos sobre o incalculable valor do Códice e xa cara ao final da noticia, fala sobre o acontecido e o traballo que a Policía Nacional estaba a realizar. Tamén, aínda así, cabe destacar que a noticia de El País ten como última actualización o día 7 de xullo e La Voz o propio día 4, cando sucedeu. Isto tamén inflúe en que a primeira sexa máis extensa que a segunda mencionada.

http://cultura.elpais.com/cultura/2011/07/07/actualidad/1309989604_850215.html

http://www.lavozdegalicia.es/galicia/2011/07/07/0003_201107G7P2995.htm

Ademais das dúas noticias do acontecemento déixovos outra do país na que explica, en 5 puntos clave, o acontecido e o desenlace do caso.

http://cultura.elpais.com/cultura/2015/02/18/actualidad/1424264777_363629.html

 

PLATERO PÉREZ, CLAUDIA 152.D02

Advertisements

Posted on 19 Marzo, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 3 Comentarios.

  1. Cólleme un pouco atravesado este post. Non sei se me confundín o outro día ao falar con vostede, pero penso que ao mellor sería bón falar de novo. Gracias. MM

  2. Pienso que la fase de documentación ya debería estar finalizada y que los posts publicados durante estas semanas deberían estar centrados en la fase de trabajo de campo. Sería interesante conocer las relaciones interpersonales bajo los argumentos extraídos de una serie de entrevistas personales con diferentes periodistas y fuentes. De este modo, podríamos contrastar las diversas opiniones que se recogen y conocer con mayor amplitud el tema.
    Asimismo, centrándome en el post, pienso que la importancia que uno u otro medio le otorga a este tema deriva de la cobertura de cada uno y del público al que se dirige. Así, El País se centra en el suceso, mientras que La Voz de Galicia, además de la explicación del suceso, aporta datos de carácter secundario.
    El fenómeno de la manipulación de las noticias es algo habitual en los medios. Te dejo el ejemplo de dos medios de comunicación que ofrecen dos versiones del mismo hecho:
    http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/05/27/madrid/1338137140_871878.html
    http://www.abc.es/20120527/local-madrid/abci-tiroteo-policia-lavapies-201205271933.html

    PÉREZ RODRÍGUEZ, CRISTINA 152.G05

  3. seminariocomunicacion1

    No entiendo muy bien el título del post… dices que es parte de la documentación del trabajo pero en el mismo ya estás realizando un análisis de cómo se trata la información, su manera poco objetiva y cómo cada medio se centra más o menos en esto o aquello.
    En relación a la entrada, sigo un poco la tónica de Cristina pero no creo que la cobertura del medio tenga mucho que ver aquí, puesto que si se cubriesen las noticias como se debe hacer esto no podría ser un factor por el cual una información esté mayormente especificada o no; si no se quieren tener y poner en marcha los recursos necesarios para conocer toda la información en un caso puede ser o porque no se quiera o porque no haya dinero para hacerlo. Sí es cierto, como bien apunta mi compañera, que la manipulación de la información por parte de los medios es algo que ya a nadie sorprende, sobre eso también está trabajando mi grupo: conocer como tratan los medios de comunicación la información que se da sobre las Elecciones Municipales en Santiago, algo muy importante, si tenemos en cuenta los datos de la última encuesta realizada por mi compañero Borja Melchor Fernández en la cual el 94% de los encuestados cree que los medios son los que realmente hacen la campaña política a un partido u a otro.
    Te dejo ahora aquí un enlace al post de otro de mis compañeros, Marcos Martín Reboredo, para que puedas ver como en los dos periódicos de referencia en Galicia la información se trata de maneras distintas: https://comunepersoal.wordpress.com/2015/03/17/compostela-aberta-llama-a-la-puerta/

    VALVERDE CABALEIRO, DAVID 152.B05

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: