HistAmérica en los apuntes

En esta entrada realizaremos una comparación entre una de las líneas de investigación en las que HistAmérica (Grupo de investigación) se encuentra inmiscuida y los apuntes que hemos tratado durante estos casi dos meses de clase.

La línea de investigación que vamos a tratar se denominada “Historia Política Latinoamericana, siglo XX: violencia, movilización, memoria y guerra fría”, la cual desarrolla la línea relativa a violencia, política y revolución en América Latina, incorporando nuevos ejes de estudio resultantes de la ampliación de la primera, y resultado de su desarrollo académico y científico. Partiendo de esta definición podemos relacionarla con los apuntes que tratan la ComDev (Comunicación y Desarrollo), importante para el crecimiento de la comunidad latinoamericana. Los procesos de comunicación son la manera de abordar la complejidad de los problemas sociales, porque permiten a las comunidades definir quienes son, cuales son sus aspiraciones y necesidades, y como pueden trabajar para la mejora de sus vidas.

Una definición aplicable a este proceso y al contexto de la sociedad latinoamericana del siglo XX es la Comunicación de desarrollo en la que se prima la creación de una atmósfera pública favorable al cambio que logre la modernización de las sociedades tradicionales mediante el adelanto tecnológico, económico y el progreso material. Un papel muy importante es el de los países del llamado “primer mundo” que mediante la emigración llegaron a Sudamérica en busca de trabajo y aunque no directamente, con el interés de que aumentase el nivel de vida.

A partir de los años 60, comienzan a nacer los primeros medios comunitarios en países como Bolivia, Brasil o Puerto Rico con el objetivo de crear una comunidad en la que se produzca una transmisión de la información para así, conseguir mejorar la sociedad.

Sería interesante que tanto el grupo de emigración como los de medios comunitarios aportaran su visión acerca de este tema.

Campos Nieto 151.B03

Posted on 23 Marzo, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 5 Comentarios.

  1. Dende logo o noso traballo está estreitamente relacionado ca liña que queredes seguir. Coido que será interesante analizar a historia política de Latinoamérica, as causas de como actúa a sociedade cando responde con violencia ou outro tipo de movilizacións. Concordo en que os procesos de comunicación son unha boa forma de abordar a complexidade da sociedade e, neste sentido, os emigrantes galegos pertencemos a esta sociedade e, moitos deles foron emprendedores de procesos de comunicación. Nós que traballamos a emigración e nos centramos bastante en produción xornalística e literaria podémosvos falar de importantes figuras como a de Luis Seoane ou medios como a revista Céltiga editada en Bos Aires, pero hai mil.

    Amosa Tato, Cristina. 151.D01

  2. seminariocomunicacion1

    Polo que sei, a primeira radio comunitaria naceu na comunidade de mineiros peruana e tivo unha repercusión tan grande que conseguiu que cambiaran para mellor as condicións de traballo nas minas e que se lle dera un maior trato mediático a este colectivo. Acho que é un claro exemplo de ComDev na liña na que estades a traballar.
    Por outra banda, hai unha argumentación no post coa que non estou de todo dacordo. Quizáis é malinterpretación miña, pero por si acaso gustaríame aclaralo. Refírome á afirmación de que o “primeiro mundo” xoga (ou xogou, por ser o estudo do S.XX) un papel importante no desenvolvemento do “terceiro mundo”. Entendo o punto de vista, pero non o comparto, ou polo menos, gustaríame non ter que compartilo. Creo que o desenvolvemento e por conseguinte a ComDev, debe nacer dende a base da sociedade que quere acadar o desenvolvemento. O “norte” pode apoiar ó “sur” pero non debe “xogar un papel importante” ó meu parecer, non pode impoñerse ou impoñer os seus criterios sobre os da sociedade civil, xa que iso pode derivar en autoritarismos ou nun desenvolvemento acelerado que non resolve problemas de raíz. Como ben dixo Gabriel Tizón o outro día “os que mellor saben os que está pasando en Siria son os sirios”.

    ARAUJO HERRERO, BELÉN. 151.F01

  3. seminariocomunicacion1

    Estou de acordo contigo Belén en que o “primeiro mundo”, non pode impoñerse, nin impoñer os seus criterios sobre o “terceiro mundo” en canto ó desenvolvemento e a ComDev. Pero tamén opino, que pese a que nunca debe impoñerse, en ocasións podo entender que se esa sociedade non é capaz ou non quere ou non sabe como acadar o desenvolvemento teña que ser outra persoa ou persoas doutra sociedade as que lle mostren dalgún xeito como facelo.

    De feito nos apuntes da materia estivera lendo para facer as preguntas do debate da película Born into Brothels e cheguei a conclusión de que unha comunidade chega a formar as nosas expectativas na vida e que non podemos desprendernos de toda esa influenza individualmente e fácilmente, necesitamos que se nos mostre outra realidade para ir pouco a pouco recoñecéndonos como individuos autónomos noutras comunidades (escola, universidade, empresa) e así romper lazos coa antiga comunidade, se fora negativa para nós ou non nos permitirá avanzar.

    No caso da película Born into Brothels é unha fotógrafa a que acode a ese barrio de prostitución na India, donde hai nenas moi xoves, para ensinarlles técnicas de comunicación mediante a fotografía e que así sexa posible un cambio social, un desenvolvemento, nos nenos cos que traballa a fotógrafa ou coas persoas ás que chegue. A iso me refiro con que pode ser necesario que unha persoa externa a sociedade incida na comunicación e o desenvolvemento desta.

    REY MURAS, PAULA 152.A02

  4. seminariocomunicacion1

    Bajo mi punto de vista, el increíble auge de las redes sociales y el hecho de que todo el mundo, debido a la globalización, estemos interconectados en esta Nueva Sociedad Internacional, me hace pensar que el futuro de la comunicación se decanta por ahí.

    Aún así y a pesar de que las nuevas tecnologías se adentren en nuestros hogares, no debemos olvidar que la gran parte de la población en Latinoamérica, no tiene acceso a los recursos básicos, por lo que es necesario que tomemos conciencia de ello y que antes de avanzar solo nuestra sociedad, pensemos en los demás, ya que todos juntos “vamos de la mano” en este mundo.

    Es inconcebible pensar en hacer llegar dispositivos electrónicos a todo África, como se ha venido anunciando recientemente, mientras que hay miles de personas allí que no son capaces de poder tener acceso a agua potable.

    BARTOLOMÉ FIGUEIRAS, JUAN 151.C01

  5. Chámame muito a atención unha frase do post: “Un papel muy importante es el de los países del llamado “primer mundo” que mediante la emigración llegaron a Sudamérica en busca de trabajo y aunque no directamente, con el interés de que aumentase el nivel de vida.” O seu, supoño.
    Outra cousa que lin nun dos comentarios, por falar de puntos cardinais: non identifiquemos xa norte e sur con países desenvolvidos e subdesenvolvidos, estos son criterios coloniais. Nortes e sures están un ao carón doutro, xa o di Boaventura de Souza Santos.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: