Medios comunitarios en Europa

eu_flag_europe_for_citizens_en

Aunque en Europa los medios comunitarios no han tenido la repercusión que estos han experimentado en Latinoamérica nos ha parecido interesante mostraros su actividad en algunos de estos países. Ya os habíamos hablado anteriormente de AMARC y de las redes de medios comunitarios que la integran, y ahora queremos profundizar un poco más en lo que caracteriza a los medios que integran estas redes y su situación respecto a España.

En el 2012 el Foro Europeo de Medios Comunitarios (CMFE) realizó una encuesta para saber el número de radios y televisiones comunitarias existentes en Europa. Están disponibles los datos de 39 de los 49  países encuestados: 2.237 estaciones de radio y 521 de televisión comunitarias en Europa. De estos países, 17 cuentan con regulación sobre los medios comunitarios y algunos reciben fondos gubernamentales. En Francia (SNRL), hasta el  40%  de la financiación de la radio comunitaria procede del gobierno.

La mayoría de países que no contestaron, según el CMFE se encuentran en Europa del Este, precisamente por donde vamos a empezar. Debido a los cambios políticos y económicos de Europa Central y del Este entre 1989 y 1991 se desarrollaron una nueva forma de televisión local, aquella que demostraba preocupación por los problemas de la gente. En este contexto nace a mediados de los 90 TV Naša en la ciudad de Košice, Eslovaquia, que si bien se aleja de la definición de comunitaria en cuanto a su financiación a través de anunciantes, su labor con el público se desarrolla como tal.

En Portugal, la situación es bastante compleja debido a la legislación, pues las radios comunitarias están prohibidas, a pesar de que existen proyectos como Rádio Ás, autodenominada web-radio comunitaria e intermunicipal, o Radio Manobras, centrada en Oporto.

Por último os dejamos aquí un artículo que compara la situación de Europa con Latinoamérica del que se pueden sacar algunas reflexiones.

SILVA TROYÓN, YOHANA 152.C04

Advertisements

Posted on 24 Marzo, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 2 Comentarios.

  1. seminariocomunicacion1

    Interesante ó contido deste post. Por unha parte teño que dicir que as cifras que das do número de medios comunitarios en Europa semella que invita ó optimismo. Recuperándonos aínda da crise económica, hai que ter en conta o esforzo que supón manter un medio de este tipo a flote, dada a inexistencia de lucro.

    Por outra banda, facer unha pregunta. ¿Por qué os países do leste onde, como dis, os medios comunitarios foron tan importantes pola proximidade á audiencia, non contestaron a esta enquisa? ¿Son considerados legais este tipo de medios nas nacións máis orientais de Europa?

    Tamén me gustaría incidir na financión pública dos medios en Francia, como a concienciación por parte deste goberno da importancia que ten que a voz do pobo se faga oir. ¿Coñeces que requisitos esixe a lexislación deste país para determinar que tipo de medio ten dereito a recibir este tipo de axuda e cales non?

    MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  2. SILVA TROYÓN, YOHANA 152.C04:

    1- Adxunte algunha IMAXE de grandes dimensións e relativa ao tema tratado

    MELCHOR FERNÁNDEZ, EDGAR BCP.004 (COORDINADOR 152.C00)

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: