A emigración galega: onte e hoxe


emigración antes Finaliza a miña viaxe por América Latina e polos xornais galegos creados fóra da terra. Unha travesía chea de libros e revistas, morriña, amor á propia lingua, poesía, surrealismo, escolas, importantes personaxes, etc… Este é o meu derradeiro post, e logo desta profunda investigación, quería compartir convosco a miña opinión sobre a emigración estudada e a actual. A principal diferenza radica no tipo de emigrantes: antes falabamos de galegos analfabetos como maioría, e unha minoría significativa de intelectuais. No meu primeiro post, Galegofobia, quixen plasmar o sentimento de auto-odio e prexuízo que existía nos propios galegos. En Lembrando a Seoane, quixen mostrar a outra cara da moeda, aos intelectuais que loitaban pola nosa terra e cultura, como tamén o fixo a miña compañeira Xiana cando falou das Escolas.

Hoxe en día os emigrantes son fundamentalmente universitarios. Xiana tivo a oportunidade de entrevistar a mozas e mozos estudantes pola rúa preguntándolle sobre este tema. Polo que observamos, a xente quere traballar, moverse, gañar diñeiro,etc… ( o motivo da emigración de antes e o de agora é económico) é dicir, os obxectivos a simple vista parecen ser os mesmos mais a figura do propio viaxante non o é. Por outra banda, os protagonistas das antigas emigracións eran homes. A muller quedaba na casa, e eles, ás veces, olvidábanas e facían fóra outra familia. A maioría das mulleres que emigraban eran criadas, e o futuro que lles esperaba non era sinxelo (de todo isto falounos Cristina na entrevista con Neira Vilas). As antigas emigracións eran dos homes, mais que ocorre na actual? Para min isto é un dos aspectos máis importantes: emigran tanto eles como elas. O papel da muller na sociedade actual xa non é o mesmo, é isto é un bo exemplo.

Ademais, a revolución tecnolóxica e o avance nos medios de comunicación influíron considerablemente na emigración. Xiana adicoulle o seu primeiro post ás cartas como nexo e unión, naquela época era a única maneira de contacto. Mais hoxe en día na era dixital iso queda atrás. Laura falounos de Global Galicia, unha comunidade cibernética de galegos no estranxeiro na actualidade. Como ben dicía Laura, internet é unha ferramenta que fai parecer a distancia máis curta. Ligado a isto está o desenvolvemento dos medios de transporte,…hoxe en día temos a posibilidade de ir e vir con frecuencia, dunha maneira máis económica e segura.

Como podemos observar as diferenzas son claras, cada emigración é o reflexo do tipo de sociedade do momento. Hoxe existe o sentimento de loita pola terra? Eu creo que sí, mais como na anterior emigración, segue sendo minoritario.

emigracion actual

GÓMEZ CALVO, NOELIA 151.D02

Advertisements

Posted on 10 Abril, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 5 Comentarios.

  1. La emigración es una lacra que acompaña a la población española en general y a la gallega en particular desde hace muchos -demasiados- años, teniendo -por desgracia- su máximo representante en esta última. Quizás categorizar de esta manera sobre la emigración no sea del todo correcto, pues hay quienes dejan el país por inciativa propia, con ansias de recorrer mundo o comenzar en otra parte.

    Sin embargo, esta vinculación de la emigración con algo peyorativo es casi involuntaria, pues mis cuatro abuelos subieron al barco rumbo a América y solo uno sabía escribir su nombre en un papel; y firmar documentos con una equis no es gusto para nadie. Esperaban hallar allí la prosperidad que su propia tierra les negaba, y algo parecido nos pasa hoy a nosotros. En un país que te forma -supuestamente- de la mejor forma que le es posible, no somos capaces de encontrar una actividad que nos permita subsistir. Y toca hacer las maletas.

    Como pequeña ampliación, quizás más generalizada, te dejo el link a la página de la RTVE que presenta el documental “En tierra extraña” sobre la emigración y un post de galego.org sobre la supervivencia del gallego en el mundo

    http://www.rtve.es/alacarta/videos/cultura-en-rtvees/tierra-extrana-reflejo-emigracion-espanola-documental-iciar-bollain/2743311/
    http://galego.org/espannol/hoy/mundo.html

    SÁNCHEZ ÁLVAREZ PAULA 152.H04

    • seminariocomunicacion1

      Grazas pola túa aportación, Paula. Quizais non sexa de todo corrector xeneralizar, tes razón, mais na situación na que nos atopamos actualmente creo que é conveniente destacar a grande oleaxe estudantil por mor da crise. Seguramente a porcentaxe dos que están obrigados a irse triplica a dos que se van por propia vontade.

      GÓMEZ CALVO, NOELIA 151.D02

  2. Cristina Pérez Marquina

    Ayer y hoy la principal motivación de los gallegos emigrantes, como tu bien dices, es la misma y pasa por la búsqueda de una vida mejor. A pesar de que el perfil del emigrante es distinto las situaciones y sentimientos en los que se sustenta este hecho no han cambiado. El sentimiento de lucha por la tierra sigue latente, no olvidemos que tanto antes como ahora, este camino es emprendido por muchas personas no por aceptación sino por resignación. Se muestra como la única vía de salida y mejora de la situación de muchos jóvenes que han dedicado muchos años a formarse y que no les queda otra que poner rumbo a otros países para poder crecer laboralmente, o en muchos casos simplemente para poder optar a un puesto de trabajo cosa de la que carecen en España, y por consiguiente en Galicia. No obstante, la emigración pone de manifiesto un desafío y abre serios dilemas en muchos casos frente a los jóvenes teniendo en cuenta el sentimiento de tristeza o “morriña” que produce el tener que dejar la tierra que los vio nacer y crecer, de la que forman parte y en base a la que han aprendido las tradiciones y costumbres. No solo esto, sino también la ausencia y la nostalgia de los seres queridos, ya sean familiares o amigos. Las nuevas tecnologías, los medios de transporte y la sociedad en su conjunto podrán haber evolucionado mucho, pero echando la vista atrás en materia de emigración la situación no ha cambiado. Los personas, hoy como ayer siguen teniendo la necesidad de partir, sintiendo los mismos miedos, echando en falta las mismas cosas y buscando cosechar un mejor futuro que en algún momento les permita regresar al punto desde el que han partido, al lugar del que forman parte y del que gracias a su contribución a su regreso puede que tal vez las generaciones futuras no se vean obligadas a marcharse. Desde mi punto de vista muchos de los emigrantes, al contrario de lo que pueda parecer, experimentan el sentimiento de lucha por la tierra, no parten renegando de esta, sino conscientes de que las posibilidades se han agotado y de que tal vez una cooperación entre los que se quedan y los que se van puede ser la que acabe con los problemas que obligan a emigrar.

    Las personas han buscado mejores condiciones de vida en otros territorios desde épocas remotas. La tragedia griega de Edipo ya denunciaba el dolor de la emigración. El mito de Babel, representa el deseo de llegar al cielo para conocer otros mundos, hoy en día las personas siguen viéndose motivadas a emigrar en busca de mejoras en su calidad de vida.
    Con respecto a la emigración pasada y la actual existen también diferencias a la hora de seleccionar los destinos. A partir de 1880 y hasta la Primera Guerra Mundial el destino de los emigrantes gallegos era América y dentro de ella países como Argentina, Cuba o Brasil. Con la Guerra Civil española y la consecuente emigración política en la época de exilio los destinos se ampliaron también a Europa. Entre los años 1950- 1980 los países preferidos fueron los europeos tales como Francia, Alemania, Suiza, Bélgica, Reino Unido por las posibilidades que ofrecían. Hoy en día, son también los países europeos los principales destinos de la emigración cualificada.

    En este enlace http://www.falternativas.org/laboratorio/libros-e-informes/zoom-politico/la-nueva-emigracion-espanola-lo-que-sabemos-y-lo-que-no en la versión completa del texto de Amparo González-Ferrer Investigadora del IEGD-CSIC (Madrid) se analizan las principales claves de la emigración española, muchas de ellas pueden ser extrapoladas al caso gallego en concreto.

    PÉREZ MARQUINA, CRISTINA 152.C01

    • seminariocomunicacion1

      Interesante e amplo comentario, Cristina. Vexo que compartes varios dos puntos que toquei nos post, e si a morriña é clave. Mais como decía Eloy Vidal (mozo emigrado ao que entrevistei) aprendes a vivir con ela. Tal como dis, parten maioritariamente para conseguir mellores condicións de vida, onte e hoxe. Tamén tes razón no que dis dos destinos, a verdade é que foi un punto fundamental que se me esqueceu tocar totalmente, antes era máis América Latina e hoxe Europa,…
      GRAZAS!

      GÓMEZ CALVO, NOELIA 151.D02

  3. seminariocomunicacion1

    No es nada fácil plantearse el tema de la emigración. En mi familia me ha tocado de cerca y he visto marchar hace apenas unos meses a una prima muy cercana. Como ella me ha dicho, no es la nostalgia lo que peor lleva, sino el sentimiento de rabia de haber pasado cinco años estudiando una carrera para luego tener que salir del país, a pesar de que ha tenido surte y tiene trabajo por lo menos para un año en Gran Bretaña de lo que él ha estudiado (traducción). Se siente feliz pero al mismo tiempo quiere volver y hacer su vida en su tierra. Siente que ha retrocedido en el tiempo y revive lo mal que lo han tenido que pasar nuestros antepasados gallegos cuando les tocó a ellos buscar un lugar mejor.

    Davila Fernández, Pedro 151.G02

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: