Traballamos co público

periodismo-digital

Para o derradeiro post individual da materia, a miña compañeira Claudia Platero e eu saímos a rúa a preguntarlle a persoas de diferentes idades para estudar os hábitos que seguen á hora de manterse informadas. É importante coñecer o consumo que se fai dos medios en función da idade do individuo para saber se toda a poboación se está adaptando os cambios que se veñen dando no xornalismo desde a irrupción de Internet como un medio de comunicación máis a ter en conta. Os contidos seguen sendo os mesmos, pero a nosa tarefa como profesionais é adaptalos ós novos recursos e necesidades da sociedade. A continuación adxunto dous vídeos nos que lles facemos as mesmas preguntas (medios máis empregados, formatos dos mesmos, uso de Internet…) a dous perfís do público totalmente diferentes. Como se pode observar, os nativos dixitais estamos xa acostumados a empregar Internet e as redes sociais para estar ó día dos acontecementos que trocan en noticias. Este novo xeito de facer xornalismo permite informarse de practicamente todos os feitos que teñen impacto en calquera parte do mundo, cun carácter de inmediatez fundamental nun mundo cada vez máis dinámico e cambiante. Pero non toda a poboación se adapta igual ós cambios: as persoas de maior idade, que tiveron un contacto tardío con Internet, seguen consumindo os medios de comunicación tradicionais.

https://www.youtube.com/watch?v=z16wI7U0s9A&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=D_v3sK2rN1I&feature=youtu.be

A continuación déixovos dúas reflexións sobre a necesidade de adaptarse ás novas formas de facer xornalismo. ¿Debemos considerar o xornalismo dixital como unha futura saída profesional?

http://www.huffingtonpost.es/2014/10/29/entrevista-jeff-jarvis_n_6066254.html

http://www.saladeprensa.org/art766.htm

MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

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Posted on 7 Abril, 2015, in Posts individuais and tagged . Bookmark the permalink. 12 Comentarios.

  1. seminariocomunicacion1

    El debate entre periodismo digital y medios tradicionales es a día de hoy uno de los puntos claves a tratar en el círculo profesional. Sin duda todos sabemos las facilidades que aporta Internet. Comodidad, a la hora de no tener que moverte ni del sillón para redolver una duda momentánea. Rapidez a la hora de recibir la respuesta esperada. Actualización casi continua de los contenidos. Pero aquí el debate en cuestión. ¿Eficacia? Todos conocemos también los peligros que albergan consigo las redes, no solo por no ser un espacio donde los individuos con los que formas tu red de contactos no se encuentran físicamente, sino por la veracidad de sus informaciones. ¿Son acaso todas las páginas de internet fiables? ¿Sábe todo el mundo cuales son las páginas a las que dbe acudir para recolectar información?

    Bajo mi punto de vista, quizás la mayor ventaja que poseen ahora los medios tradicionales es la confianza que la audiencia deposita en ellos, al ser soportes conocidos y tradicionales. Lo que pasará en 10 años no lo sé. Está claro que los soportes digitales conformarán la mayor parte de nuestro escaparate futuro. ¿La convivencia de igual a igual con los soportes tradicionales? Lo desconozco, y lo dudo.
    Os dejo un enlace breve sobre una conferencia de Carlos Herrera, peridista de Onda Cero. En él habla sobre el futuro del periodismo en relación con las nuevas tecnologías. Un único apunte, la menciñon que realiza el periodista en el vídeo. Información+información= Desinformación.

    BELTRÁN GARRIDO, ELENA 151.A02

  2. seminariocomunicacion1

    El tema de la adaptación a las nuevas formas de informarnos es algo que creo que todos vivimos en nuestro propio entorno al interactuar con nuestros abuelos e incluso a veces con nuestros padres, nuestra generación es el punto de partida desde dónde observar los cambios.
    En cuanto a tu pregunta de si debemos considerar el periodismo digital como una salida profesional, por supuesto, es más no creo que nos quede otro remedio a la inmensa mayoría. El término Community Manager está más que integrado en nuestro vocabulario ya, creo que este es el gran ejemplo de que el periodismo digital ya es una salida laboral. Muchas universidades ofrecen especializaciones y másteres en periodismo digital. Me quedo con la frase de Jeff Jarvis “Es mejor el (periodismo) que se hace en Internet”. Y los que sostienen lo contrario me recuerdan a los que preferían los caballos a los coches”. Creo que debemos mirar hacia el futuro y si bien aún queda mucho que mejorar y matizar, está claro que el futuro está en la red.
    Os dejo por último un artículo que tiene ya unos años y que ya pronosticaba cómo Internet y las redes sociales iban a cambiar el futuro del periodismo http://www.europapress.es/andalucia/huelva-00354/noticia-periodismo-digital-salida-profesional-estudio-curso-sede-iberoamericana-20120710190632.html

    SILVA TROYÓN, YOHANA 152.C04

  3. seminariocomunicacion1

    Entendo o que dis Elena, pero non creo que sexa unha cuestión de confianza o triunfo final de Internet como medio de comunicación. Considero que se trata dunha cuestión de adaptación a unha nova vía de facer xornalismo, e para chegar a este punto debemos primero entender o que o público nos pide para poder así crear unha relación fructífera entre a sociedade e os novos tempos polos que pasa a nosa profesión.

    MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  4. ¡Hola Lucía!
    Como ya ha pasado con otros post, los temas que trata tu grupo están muy relacionados con los que se tratan en el mío por lo que nos son de gran utilidad. He leído la entrevista a Jeff Jarvis y coincido con él en que es necesario especializarnos, en que internet es un soporte pero hay que buscar ser diferentes. De nada sirve que todos tengamos la misma nota de prensa.
    Tras analizar diferentes sectores, mi grupo de trabajo y yo hemos podido concluir que los medios que se encuadran en Internet muchas veces lo hacen porque los sectores tradicionales están demasiado explotados y no hay hueco. Sin embargo, internet es un camino complicado principalmente por el tema de la financiación además de estar dirigido a un sector concreto de la sociedad ya que como bien enseñáis en vuestros vídeos, las personas de cierta edad que no nacieron en lo que podríamos llamar era digital, no tienen contacto con los medios digitales.
    Respondiendo a la pregunta que os hacéis, os dejo un fragmento de un artículo de Concha Edo, profesora de la Universidad Complutense de Madrid, en el que se reflexiona sobre el periodismo en internet:
    “(…) empresas periodísticas de las dimensiones de The New York Times Company aseguran que las ediciones impresas y enlínea de todos sus medios representan dos alternativas de negocio que deben prestarse apoyo mutuo. La opinión que ofrecen los directivos de la compañía respecto a esta cuestión es que, tal como están las cosas, convivirán las dos versiones, porque la experiencia de lectura es diferente en cada caso y la información que ofrece la red es muy breve y cambiante.”
    Os dejo el enlace del artículo completo por si os es útil para el trabajo: http://www.revistalatinacs.org/2002/latina46enero/4609edo.htm

    PÉREZ PRESEDO, ANDREA; 152.G04

    • seminariocomunicacion1

      Andrea, eu opino que Internet, aínda que xurdiu xa fai bastantes anos, non está o suficientemente adaptado para un xornalismo como o entendemos tradicionalmente, ou non o estamos os xornalistas. De calquera xeito, entendo que é a nosa tarefa coller este relevo e darlle á nosa profesión un xiro que lle permita fructificar na rede. Penso que as veces é un problema relacionado coa pouca educación que recibimos ó longo da nosa vida na área virtual, tanto no aspecto de redes, como de medios, como lle dicía a Yohana.

      MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  5. seminariocomunicacion1

    Totalmente de acordo contigo Yohana. O problema é que a sociedade (e nós mesmos) non estamos o suficientemente concienciados da importancia que ten a rede para o xornalismo, e isto refléxase no sistema educativo do que formamos parte, onde as ensinanzas que recibimos se centran na túa maior parte en procedementos e técnicas vencelladas ás formas de xornalismo tradicional (radio, prensa e televisión). Polo de agora, pouco ou nada se nós formou en novas tecnoloxías aplicables ó xornalismo.

    MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  6. seminariocomunicacion1

    La forma de mantenerse informado está cambiando y el periodismo, en consecuencia, también. Aunque no tengo datos concretos creo que puedo afirmar que pocos, muy pocos jóvenes compramos el periódico cada día. Aun así y poniéndome como ejemplo, pese a que nunca compro el periódico nunca estuve tan informado. Gracias a Internet y los medios digitales podemos informarnos desde más puntos de vista y contrastar más facilmente.
    Pero creo que este cambio ya no se aplica sólo a la juventud, sino a toda la sociedad. El periodismo tiene su futuro en Internet, cada vez se venden menos periódicos en papel y los digitales aportan contenidos como vídeos o galerías fotográficas imposibles de ver en medios en papel.
    En respuesta a la pregunta por supuesto que sí, me atrevería a decir que incluso hay más expectativas que en los medios tradicionales. Cada día surgen medios digitales nuevos y en cambio, los periódicos tradicionales despiden trababajadores. El futuro del periodismo es digital.

    CASAS QUIROGA PABLO
    151.B04

    • seminariocomunicacion1

      Penso que debemos ter esa visión de futuro, Pablo. Non todas as saídas profesionais están orientas cara os medios tradicionais, de feito, penso que é onde menos oco atoparemos. Porén, máis alá de ver a falta de oportunidades por esa banda, debemos ampliar ó noso campo de posibilidades de traballo cara Internet.

      Persoalmente, entendo á que te refires co escasa compra de prensa escrita pola nosa xeración. Tan só unha ou dúas veces á semana consulto un xornal impreso, porque aprendín a informarme a través da rede, non só a manexarse e moverme por ela, senón o proceso de recolleita da información, pois ata fai pouco prefería ó formato tradicional. Entendo que é algo ó que se debe habituar a sociedade, xa que a fin dos xornais impresos está a chegar.

      MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  7. seminariocomunicacion1

    Estoy completamente de acuerdo por lo dicho por mi compañero Pablo. Está claro que el debate entre periodismo digital y medios tradicionales está presente en nuestra sociedad y palpitante en nuestro ámbito. Personalmente, pienso que los medios generalistas se encuentran en una crisis que les será imposible de superar si siguen por donde siguen compitiendo con la cantidad de información que hay presente en red. Hoy en día un joven periodista rara vez busca entrar a trabajar en un medio tradicional, porque sabe que su trabajo será precario y su futuro negro. En cambio, sí que cada vez más jóvenes apuestan por crear su medio on-line. De todos modos, en ningún momento apoyaré la desaparición del papel como algunos/as profesionales apoyan, sino que más bien apuesto por una renovación de contenidos y una adaptación a los nuevos recursos para poder estar a la altura. También me parece muy interesante la idea de formarnos a nosotros, futuros comunicadores, dentro de este mundo. Sí que es verdad que en momentos se echa de menos un poco de práctica en el ámbito de la red en nuestra formación profesional. Un saludo!

    LÓPEZ ÁLVAREZ. ALBA 151.C04

    • seminariocomunicacion1

      De acordo contigo Alba en que o papel debe ser visto doutra forma, que os contidos deben cambiar para que logre a superar esta crise. Pero non creo que realmente haxa un interese maioritario en nós, os futuros xornalistas, polos medios virtuais, por falta de coñecemento real e práctico deste campo. Persoalmente, paréceme que é a vía principal pola que debemos optar se queremos traballar de xornalistas, traballar pola nosa conta, e dárlle ó xornalismo a renovación que necesita e merece.

      MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

  8. seminariocomunicacion1

    Internet e as redes sociais renovárono todo, e o xornalismo non ía ser menos. O problema reside en que as novas tecnoloxías pasaron por riba deste sector, de xeito que quedou incluso obsoleto, sen saber moi ben como repoñerse. Nunca avogarei pola fin dos medios en papel, xa que como ben di a nosa compañeira Alba, creo que a súa salvación está en renovarse, non en sustituirse polo dixital. Hai que darse conta de que se os xornais tradicionais teñen data de caducidade practicamente inmediata, na rede as noticias faríanse cada vez máis efímeras, sempre en busca de algo máis novo, máis actual, pasando ó esquecemento con máis facilidade.
    Pero non so se teñen que renovar os medios, senón tamén aqueles que se dedican ao oficio ou aqueles que temos pensado adicarnos algún día. Achegar a nova forma de informar a esas xeracións que non colleron o tren das novas tecnoloxías a tempo. Na miña opinión, papel e dixital non teñen por que excluirse un ao outro, senón que poden funcionar complementándose, nutríndose un do outro.

    IGLESIA CASTIÑEIRA, SILVIA 151.H03

    • seminariocomunicacion1

      Comparto a túa opinión de que ambalas dúas formas de facer xornalismo poderían sobrevivir á par, pero témome que non será así, como sempre pasou e pasará na historia, un dos dous xornalismos quedará obsoleto e desaparecerá, e eu aposto por un xornalismo renovado, que nós permita exercer en calquera momento grazas á tecnoloxía.

      MONTÁNS PARMO, LUCÍA 152.D01

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