Twitter cumple cinco anos

O día 21 de marzo apareceu en case tódolos medios do país a nova que titula este artigo: o quinto cumpleanos de Twitter. Hai tan só uns meses que esta rede de microblogging non era apenas coñecida no noso país, e agora somos o segundo do mundo que máis a empregamos. A razón é evidente, se consultamos os medios a diario: Twitter é noticia.
A nosa investigación céntrase no papel das redes sociais como fontes de información, pero non podiamos facer menos ca destacar este espectacular protagonismo que está a captar esta rede. Porque está a romper con tódolos parámetros da comunicación que coñeciamos ata agora: antes, as fontes eran fontes e nada máis, as canles de acceso igual, os medios igual, os informadores igual. Na actualidade, Twitter (entre outras) está a captar todas estas accións: Son fontes de información porque os xornalistas empréganas na recolleita da información de actualidade; son canles de acceso porque a través delas podemos publicar informacións que proveñen doutras fontes, quedando estas especificadas; son medios porque elas mesmas son portadoras de información de actualidade, e incluso motores de revolución cando outros medios son censurados (no caso da revolución exipcia de hai unhas semanas); e por último, son informadoras porque xa non sempre é necesario acudir a un xornal dixital para enterarse das novas: son plataformas inmensas de intercambio de información, son a culminación da web 2.0. Por iso quixemos que a nosa investigación se centrase nas redes sociais: calquera das súas facetas é explotable, porque as redes en si mesmas, son inmensas.

TGA 1A2

Posted on 23 Marzo, 2011, in Sen clasificar and tagged , . Bookmark the permalink. 7 Comentarios.

  1. Úrsula Estévez Lobato

    Twitter era una red que, como decís, hasta hace poco no se conocía tanto, pero se conocía. Yo, por ejemplo, tengo una cuenta desde hace bastante tiempo. Aún así, creo que se está convirtiendo en una de las redes sociales más utilizadas debido a los famosos. Estos personajes usan Twitter, responden los mensajes de sus fans, nos cuentan qué están haciendo en ese mismo momento y dónde están. Y, personalmente, creo que ese es el principal factor del éxito de esa red social.

    • grupointeractivo1

      Si, ésa es la clave.
      Twitter es una red social, Facebook también, pero hay una importante diferencia entre ellas: que Facebook ofrece un perfil cerrado, mientras que en Twitter podemos recibir información de cualquiera que tenga una cuenta.
      De ahí su éxito, suponemos.
      TGA 1A2

  2. grupointeractivo1

    ¡Qué interesante me parece vuestro trabajo! Lo seguiré atentamente.
    Pero una pregunta: ¿por que créeis que Twitter se ha convertido en una auténtica fuente de información para los periodistas? ¿hay algún factor que consideréis determinante en la evolución de esta red social independientemente de que en ellos obtengamos información continuamente?
    Suerte con el trabajo.

    Laura Díaz.

    • grupointeractivo1

      El factor que consideramos determinante para plantearnos estudiar las redes sociales como fuentes es la observación directa: prácticamente todos los días aparece en los informativos alguna noticia relacionada con Twitter, la declaración de algún famoso, el aumento de sus usuarios, lo que sea. Y de Facebook, aunque no con tanta frecuencia, también. Por eso nos plantemos el trabajo de investigación, centrándonos en la prensa santiaguesa, por ser un sector muy localizado, en el que veremos si el “fenómeno Twitter” llega a todas partes.

  3. Eu persoalmente creo que o mundo das redes socias estase a converter nun “mundo paralelo” e, como tal, necesitamos medios para dar a coñecer a as novas que este novo mundo nos ofrece. Para isto, ademais das prpias redes sociais, este espazo está sendo cuberto polos medios tradicionais. Se esto ocorre, ademais de porqueas informacións osn de fácil acceso, é porque sondemandadas polo público. De feito podes observar en xornais online que permiten comentarias, como o 20minutos.es, que as noticias dobre sucesos acontecidos en twitter, ademais de ser frecuentes, teñen multitude de comentarios, algunhas delas mías que outros importantes sucesos de nivel internacional. Poida que un factor para este interese sexa a cercanía, que nos sentimos integrantes das redes, e como consecuencia, tamén da noticia…
    grupo 1a2

  4. Sin lugar a dudas Twitter es una gran fuente de información para el periodista, o para cualquier usuario que simplemente quiera enterarse de la actualidad, sin necesidad de buscar en los medios digitales. Estoy de acuerdo en que el mundo de las redes sociales se está convirtiendo en un gran paradigma de información, sobre todo twitter que como bien dices en tan solo 5 años mira a donde ha llegado, imagínate cuando lleve 5 añitos más

    • grupointeractivo1

      “Twitterrevolución” le llaman algunos; no está muy claro si este auge es tan sólo cosa de una moda, o si continuará creciendo más y más. Al fin y al cabo, sólo tenemos que fijarnos en qué eran los periódicos digitales hace pocos años: prácticamente nada. Y sin embargo, empezaron así, creciendo poco a poco, hasta llegar a tener una demanda incalculable. ¿Ocurrirá lo mismo con Twitter? El tiempo lo dirá. Por ahora, nosotros nos limitamos a estudiar el fenómeno del presente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: